به گزارش رادیو زمانه، مجید توکلی، فعال دربند دانشجویی، پس از چهارسال به مرخصی آمد. مجید توکلی، فعال دانشجویی دانشگاه پلی‌تکنیک بود که پس از سخنرانی شجاعانه و معروف خود در تجمع ۱۶ آذر ۱۳۸۸ در این دانشگاه، که در آن برای اولین بار شخص آیت‌الله خامنه‌ای را مورد انتقاد قرار داد، دستگیر شد. نهادهای امنیتی ایران یک روز بعد از بازداشت، ادعا کردند که مجید توکلی با پوشش زنانه قصد خروج از دانشگاه را داشته است.

این ادعا موجب تشکیل کمپین «من مجید هستم» در میان فعالان سیاسی و رسانه‌ای و استقبال بسایری از فعالین از این کمپین شد. این فعال دانشجویی در دی ماه ۸۸ به هشت سال و نیم زندان محکوم شد و در آبان ۹۰ با انتشار نامه‌ای خطاب به دانشجویان خارج از کشور، محکومیتش به نه سال افزایش یافت. در سال ۲۰۰۹ جایزه‌ی حقوق بشری «هومو هومینی» و در سال ۲۰۱۳ جایزه‌ی صلح تروندهایم به این فعال دانشجویی تعلق گرفت. رادیو زمانه خبر مرخصی مجید توکلی را منتشر کرده است:

مجید توکلی پس از چهار سال به مرخصی آمد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com