گیتی پورفاضل، وکیل خانواده بهشتى، از ارجاع پرونده ستار بهشتى به دادسرا خبر داد و گفت: شعبه ١٠۵٧ دادگاه عمومی که پرونده به آن ارسال شده بود از پرونده نقص گرفته و آن را به شعبه اول بازپرسی دادسرای امور جنایی ارسال کرده است.

پورفاضل معتقد است که دلایل ذکر شده در کیفرخواست مبنی بر غیرعمد بودن قتل ستار بهشتی ضعیف است.

روند انکار قتل ستار بهشتى از نیمه اردیبهشت ماه سال جارى آغاز شد؛ هنگامى که غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور با تردید درباره قتل او بر اثر ضربه، از تشکیل کمیسیون پزشکی در این باره خبر داد؛ این در حالى است که در روزهای نخست پس از قتل ستار بهشتی، دادستان کل کشور از وجود کبودی در ۵ جای بدن ستار بهشتی بر اساس گزارش پزشکی قانونی خبر داده بود.

محسنی اژه‌ای در نشست خبری نیمه اردیبهشت ماه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی به کجا رسیده است؟ گفت: بعد از دو سه نظریه‌ای که پزشکی قانونی داد و عنوان کرد موضوعی را که بشود استناد داد که این مرگ منتسب به ضربه‌ای بوده باشد پیدا نکردیم و نیز با توجه به آن‌چه پزشکی قانونی نوشت می‌تواند این مرگ بر اثر التهاباتی باشد؛ لذا برای نهایت دقت بازپرس پرونده تصمیم گرفت از پزشکانی که در نظریات پزشکی این پرونده دخیل بودند در کمیسیونی دعوت کند تا به نتیجه قطعی برسند.

پیش تر، گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، در ویدئویی که در سایت یوتیوب منتشر شده رهبر جمهوری اسلامی را خطاب قرار داده و گفته بود اگر تکلیف پرونده فرزندش روشن نشود دست به تحصن خواهد زد. وی از رهبر جمهوری اسلامی پرسیده بود: اگر ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم چرا قاتل فرزند من محاکمه نمی شود.

خانم عشقی در این ویدئو تاکید کرده بود: “شش ماه از کشته شدن بچه من می‌گذرد، من هنوز بلاتکلیفم و پرونده‌اش به دادگاه نرفته است. اگر پرونده بچه من به دادگاه نرود، دم در دادگاه تحصن می‌کنم.” وی افزوده بود :سکوت نمی کنم تا زمانی که قاتل فرزند من را دادگاه ببرید یا اینکه من را بکشید.

به گزارش سحام نیوز، اکنون مادر ستار بهشتی در تازه ترین نامه خود به رییس جمهور ایران نوشته است: “خواسته من از شما مشخص است؛ اجرای متن قانون اساسی و سوگندی که برای پاسداشت آن خورده‌اید و همچنین رایزنی با ریاست محترم قوه قضاییه برای تسریع در محاکمه قاتل فرزند من.”

گوهر عشقی با اشاره به فشار بر خانواده خود برای دریافت دیه و صرف نظر کردن از شکایت، در بخشی از این نامه آورده است: “حتما مستحضرید که مبلغ دویست میلیون تومان برای یک خانواده مانند خانواده ما پول زیادی است، اما شرافت مادری من قبول نکرد که خون ستارم را به دارایی شیرین دنیا بفروشم.”

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com