تلفن‌های همراه از اجزای اساسی ارتباطات روزانه‌ی ما هستند. همه‌ی تلفن‌های همراه امکان مکالمه و فرستادن پیامک را دارند. اندازه‌ی کوچک این ابزار با توجه به هزینه‌ی نسبتا پایین و موارد استفاده متعددی که دارند‌ آن‌ها را به ابزاری ارزشمند برای مدافعان حقوق بشر تبدیل کرده است. این افراد به طور فزاینده‌ای از تلفن همراه برای انجام ارتباطات و سازمان‌دهی تجمع‌های خود استفاده می‌کنند.

به تازگی تلفن‌های همراهی که دارای کارکردهای بسیار بیش‌تری شده‌اند هم در دست‌رس قرار گرفته‌اند. از جمله ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به امکانات چندرسانه‌ای (عکس، ویدیو، ضبط صدا و گاهی انتقال صدا و تصویر) پردازش داده‌ها و اتصال به اینترنت اشاره کرد. اما طریقه‌ی کارکرد شبکه‌های تلفن‌های همراه و ساختارهای زیربنایی آن اساسآ با نحوه‌ی عمل‌کرد اینترنت تفاوت دارد. به همین دلیل چالش‌های امنیتی جدیدی برای کاربران ایجاد می‌کند و خطرهایی را برای حریم خصوصی کاربران و اطلاعات و ارتباطات آن‌ها فراهم می‌آورد.

برای اطلاعات بیشتر لطفا به سایت امنیت در جعبه بروید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com