samantaaa ben ladanبه تازگی خبری از نامه نگاری های دختری بریتانیایی به نام سامانتا لوئیتویت، یکی از اعضای القاعده به اسامه بن لادن منتشر شده است. لابه لای این نامه ها شعری از ساماتنا پیدا شده که پس از کشته شدن بن لادن برای او سروده است. این شعر از عشقی عمیق به اسامه بن لادن و رنجی می گوید که این زن از مرگ او متحمل شده است. سامانتا سال ها عضو القاعده  است، در حملات تروریستی متعددی دست داشته و هشت سال در بریتانیا مشغول ساختن بمب های دست ساز بوده است.
چه انگیزه هایی باعث می شوند دختری غیر مسلمان عضو گروه بنیادگرای القاعده شود؟ عشق او به جرمی لیندسی یا عشق افلاطونی او به اسامه بن لادن؟ چه دلایل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، بستر چنین انتخابی را برای سامانتا ایجاد کرده اند؟

وبسایت رادیو زمانه: “نامه‌های ستایش‌آمیز سامانتا لوئیتویت، دختر بریتانیایی‌ای که به تروریست‌های اسلامگرا پیوسته، به اسامه بن‌لادن، رهبر کشته شده القاعده، یافت شد.  به‌گزارش شبکه تلویزیونی اسکای، لوئیتویت ۲۹ ساله، معروف به “بیوه سفید”، که به اسلام گرویده است، همسر جرمین لیندسی، بمب‌گذار انتحاری است که در ژوئیه سال ۲۰۰۵ با سه اسلامگرای دیگر حملاتی به شبکه حمل و نقل عمومی لندن انجام دادند و ۲۶ شهروند را کشتند و خود نیز کشته شدند.
سامانتا لوئیتویت خود در حمله تروریستی اخیر به یک مرکز خرید در نایروبی که بیش از ۶۰ کشته به جای گذاشت نقش داشت.
اسکای می‌گوید نامه‌های سامانتا لوئیتویت در خانه‌ای واقع در شهر موباسای کنیا و در حافظه یک کامپیوتر کشف شده است.
در یکی از این اشعار که در آن‌ها غلط‌های املایی نیز دیده می‌شود، لوئیتویت نوشته است: “اوه شیخ اسامه، پدر من، برادر من / عشق من به تو مثل عشق به هیچ کس دیگر نیست / اوه شیخ اسامه اکنون که تو رفته‌ای / مسلمانان باید بیدار شوند، باید قوی باشند.”وی همچنین از بن‌لادن به‌عنوان یک “شهید” یاد کرده و گفته است القاعده قوی‌تر از هر زمانی است.
نام سامانتا لوئیتویت از سوی مقام‌های کنیایی به اینترپل (پلیس بین‌المللی) داده شده تا وی را به اتهام در اختیار داشتن مواد منفجره و شرکت در آماده‌سازی یک توطئه در سال ۲۰۱۱، دستگیر کنند.
شبکه اسکای همچنین گفته است مدارک موجود در کامپیوتر لوئیتویت نشان می‌دهند که وی هشت سال در بریتانیا مشغول تولید بمب‌های دست‌ساز بوده است.”

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com