زندانی سیاسی و معلم بازنشسته هاشم خواستار به اتهام فرستادن خاطرات به بیرون از زندان در پرونده ای جدید محاکمه می شود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲، برای زندانی سیاسی و معلم بازنشسته آقای هاشم خواستار پرونده جدیدی به دلیل فرستادن خاطرات به بیرون از زندان گشوده شده است.
این دادگاه در روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، در شعبه ۷ دادگاه انقلاب مشهد برگزار می شود.

روز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، در زندان وکیل آباد به معلم آزاده هاشم خواستار تاریخ این دادگاه برای رسیدگی به پرونده جدید ابلاغ شد.

به گزارش منبع موثق، آقای هاشم خواستار در روز ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱، در زمانی که ممنوع الملاقات بود، به صورت ویدئو کنفرانس بازپرسی شد.
این بازپرسی توسط بازپرس عالی نژاد از شعبه ۹۰۲ دادگاه انقلاب برگزار شد که طی آن، آقای خواستار در خصوص ارسال نامه و فایل های صوتی خود مورد بازپرسی قرار گرفت.

آقای خواستار در این جلسه گفت: «من ۴ سال است که زندانی شما هستم و فقط دوبار ملاقات حضوری داشتم. ۷ ماه در انفرادی اطلاعات بودم. ثانیا: مگر جواهر لعل نهرو و … سالها قبل نامه ها برای فرزندان و دختران و همسران خود نوشته اند که بعدها بصورت کتاب درآمده و آب از آب تکان نخورده. حالا من خاطراتم رادر زندان بنویسم و بیرون بفرستم جرم است ؟؟»

معلم بازنشسته زندانی آقای هاشم خواستار در دی ماه ۱۴۰۱، در سن ۷۰ سالگی در زندان وکیل آباد مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل شد. او را به مدت ۸۴ روز ممنوع الملاقات کردند.

روز یکشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱، خانم صدیقه مالکی، همسر زندانی سیاسی و معلم آزاده هاشم خواستار، ضمن نامه ای به مردم آزاده و شریف ایران نوشت که مدت یک ماه است که از همسرش بی خبر است.
این معلم آزاده در سن ۷۰ سالگی در بند ۶/۱ زندان وکیل آباد مشهد در شرایط سختی محبوس است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)