۳۱ مارچ ۲۰۲۳، روز مشاهده‌پذیری افراد ترنس توجه شما را به گزارش اخیر شش‌رنگ درباره نفرت‌پراکنی مسئولین و مقامات جمهوری اسلامی علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی جلب می‌کنیم.

در این گزارش به خوبی قابل مشاهده است که چطور با وجود اینکه افراد ترنس از نظر قانونی مجاز به  تطبیق جنسیت هستند اما در زمان نفرت پراکنی، پرچمی که روی آن حرف «T» که جامعه ترنس را در ال‌جی‌بی‌تی نمایندگی می‌کند نیز، زیر پای این واپسگرایان ضد انسان لگدمال می‌شود.

در سال های اخیر جمهوری اسلامی به دلیل فشارهای ناشی از گزارش‌های نقض حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی به ویژه از طرف شش‌رنگ به نهادهای بین‌المللی و افزایش فعالیت فعالین این حوزه، سعی در جا انداختن این افسانه که ایران «بهشت ترنس‌هاست» کرده است. 

نه تنها در این گزارش شاهد ترویج خشونت علیه افراد ترنس که بخشی از جامعه ال‌جی‌بی‌تی هستند هستیم، بلکه تجربه افراد ترنس در ایران نشان می‌دهد اگر مطابق معیارهای جمهوری اسلامی «ترنس» نباشی، در حقیقت هیچ مصونیتی برای داشتن حقوق اولیه خود نداری.

روایت های تجربه معافیت سربازی که در روزهای گذشته منتشر کردیم نمونه‌های زیر پا گذاشتن کرامت انسانی افراد به جرم ترنس بودن است. 

شش‌رنگ ضمن محکوم کردن تبعیض و ایجاد گفتمان نفرت دولتی علیه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی خواهان جرم‌زدایی از روابط جنسی بین دو‌همجنس و برچیده شدن عمل‌های جراحی‌ اجباری برای به رسمیت شناختن و صدور مدارک هویتی افراد ترنس بدون طی کردن پروسه عمل‌ و عقیم‌سازی اجباری، شد.

آیا شما در شش‌ماه گذشته، با خشونتی ناشی از ترویج نفرت علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی به ویژه پس از خیزش انقلابی مواجه بودید؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)