در سالهای پیش در یکی از خطبه های نماز جمعه تهران که خامنه ای خطیب آن بود وی اظهار کرد «مراقب باشید که یک جمهوری اسلامی تقلبی نخاند برای ما درست کنند». این سخنان خامنه ای خطاب به اصلاح طلبانی بود که در صدد بودند و هستند که حکومتی را ایجاد کنند که کمتر از حکومت فعلی دیکتاتور باشد و با دنیا در صلح و دوستی باشد و خلاصه به دموکراسی های دنیا بر اساس ادعاهایی که این اصلاح طلبان می کنند نزدیکتر باشد.
بعد از این سالها این اصلاح طلبان و در رأس آنها خاتمی همچنان بر مواضع خود باقی مانده اند و خیال عبور از جمهوری اسلامی را ندارند و همچنان می خواهند ایران را به همان جمهوری اسلامی تقلبی رهنمون سازند.
اما این موضع اصلاح طلبان از نگاه دیگر نیز تقلبی است. از این جهت تقلبی است که این جمهوری اسلامی مدنظر اصلاح طلبان هیچگاه نمی خواهد تمام قد تضمین کننده حقوق بشر در تمام ابعاد آن باشد.
در این جمهوری اسلامی مورد توجه آقایان آزادی بیان محدود خواهد بود زیرا هیچگاه یک خداناباور و یا مسیحی و یا دیگر فرقه ها نمی تواتند عقیده خود را آزادانه تبلیغ و دیگران را به سمت آن تغییر دهند زیرا از نظر ایشان همواره باید مسلمانان اکثریت باشند و در صورتی که این عده بخواهند غلبه کنند باید جلوی آنها را بگیرند.
در این جمهوری اسلامی مسلمات فقه اسلامی را نمی توان نادیده گرفت و قانون اساسی باید با در نظر گرفتن این مسلمات تدوین شود و برای فقها باید همچنان حق ویژه قائل شد.
در این جمهوری اسلامی احزاب غیر مسلمان و غیر اسلامی همواره در اقلیتند و نمی توانند دست بالا را داشته باشند و اگر سودای گسترش آن را داشته باشند با محدودیت و حتی سرکوب مواجه خواهند شد.
در این جمهوری اسلامی باید دین رسمی را اسلام قرار داد و باز هژمونی یک دین خاص بر سر یک ملت سنگینی خواهد کرد و ملت را با تمام تکثر فکری و اعتقادی آن نخواهد پذیرفت.
در این جمهوری اسلامی بسیاری از نرمها و عرفهای زندگی ای که در جوامع غربی و دنیای ازاد وجود دارد پذیرفته نخواهد شد و در محدودیت و تنگنا قرار خواهند گرفت و همچنان نرمهای زندگی پسندیده اسلامی را تحمیل خواهد کرد.
در این جمهوری اسلامی هرچند ممکن است روابط خوبی با دنیا برقرار شود اما همچنان نگاه ایدئولوژیک بر روابط خارجی سایه خواهد انداخت و نمی گذارد که کشور بر اساس یک نگاه سکولار به رابطه خود با دنیا بنگرد.
در این جمهوری اسلامی همچنان سنگینی سایه یک ایدئولوژی دینی بر قانون اساسی و کشور احساس می شود و همواره هر تغییر و تحولی را می خواهد بر اساس آن مورد نظر قرار دهد و کشور را به سمت تئوکراسی روانه سازد.
تنها راه نجات ایران استقرار نظام دموکراسی مبتنی بر حقوق بشر که در کشورهای آزاد دنیا نظیر نروژ و فنلاند و سوئیس وجود دارد، خواهد بود و با یک جمهوری اسلامی تقلبی نمی توان آلترناتیوی برای آن معرفی کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)