با وجود اعلام توقف اجرای حکم، بامداد امروز زندانی سیاسی محی الدین ابراهیمی در زندان مرکزی ارومیه همراه با دستکم شش زندانی دیگر اعدام شد.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، به نقل از هه نگاو، بامداد امروز جمعه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱، زندانی سیاسی محی الدین ابراهیمی در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد.
اعدام این زندانی سیاسی در حالی انجام شده که شب قبل به خانواده او اعلام شده بود که اجرای حکم اعدام وی متوقف شده است.

خانواده محی الدین ابراهیمی همراه با شمار دیگر از مردم و خانواده های زندانیان پنجشنبه شب ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱، با تجمع در مقابل زندان مرکزی ارومیه خواهان لغو حکم اعدام او و زندانیان دیگر شده بودند. در همین شب پسر او فخرالدین ابراهیمی در مقابل زندان ارومیه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

بر اساس گزارشهای دریافتی، ۱۰ زندانی سیاسی در اعتراض به انتقال محی الدین ابراهیمی، برای حکم اعدام، اقدام به اعتصاب غذا کرده و به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شده اند.

زندانی سیاسی محی الدین ابراهیمی روز شنبه ۱۳ آبان ۹۶، در حالی که مشغول کولبری بود از سوی نیروهای مستقر در پایگاه بیمضرته اشنویه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و علیرغم اینکه بشدت مجروح شده بود در همان حال بازداشت شد.

این کولبر زحمتکش و زندانی سیاسی روز شنبه ۲۸دیماه ۹۸ از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست «قاضی» شیخ لو به اتهام «بغی» و «عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران» برای بار دوم به اعدام محکوم و این حکم همان روز به وی ابلاغ شد.

وی پیش از این نیز در مرداد ۹۷ از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام همکاری و عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران به اعدام محکوم شده بود.

محی الدین ابراهیمی ۴۲ ساله، متاهل و پدر یک کودک معلول و اهل روستای الکاوی اشنویه می باشد. وی پیشتر و در سال ۸۹ نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مدت ۱۴ ماه زندانی شده بود.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)