زن ترنس  جوان اهل عربستان سعودی به نام عدن که به دلیل خشونت از طرف خانواده مجبور به فرار و ماندن در آمریکا شده بود، با فریب کاری خانواده‌اش  و بازگشت اجباری به عربستان به زندگی خود پایان داد

عدن  در توییتر یادداشتی به عنوان پیام آخر منتشر کرد و مفصل روایت اینکه چگونه خانواده‌اش با فریب کاری و استخدام افراد تحت عنوان وکیل و مشاور امنیت دیجیتال که برای او ضروری بود،  مقدمات بازگشت او فراهم کردند و چطور او را مجبور کردند که روند جایگزینی هورمون‌هایش را قطع کند و مثل یک” مرد “زندگی کند، را توضیح داد.

 او در یادداشت خود اشاره می‌کند که وکیلش با سو استفاده از اعتمادی که عدن به او کرده بود موجبات بازگشت وی به عربستان و دیدار با پدرش را فراهم کرده و او نیز به دلیل وابستگی مالی و ترس شرایط  را پذیرفته بود. 

او می‌گوید پس از بازگشت هر روز از طرف خانواده مورد بازرسی قرار و تحت انواع خشونت‌های روانی و کلامی قرار می‌گرفته. او در اینگونه نامه خود را به پایان می‌رساند که:  “من میخواستم برای افرادی مثل خودم رهبر باشم، اما چنین چیزی در سرنوشتم نوشته نشده بود. امیدوارم دنیا برای ما بهتر شود. امیدوارم جامعه ما پیر شوند (بتوانند زندگی کنند). امیدوارم شاهد بزرگ شدن فرزندانمان باشیم تا برای ما بجنگند. من به تحقق حقوق افراد ترنس  در سراسر جهان امیدوارم.”

بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی اقلیت‌های جنسی و جنسیتی، ایلگا، در قانون مجازات عربستان سعودی نیز مانند ایران، برونئی، موریتانی، نیجریه و یمن، رابطه جنسی بین دو همجنس دارای مجازات قانونی تا اعدام است. 

سوالی که وجود دارد اینکه آیا خانواده عدن و افرادی که او را فریب دادند در دادگاه محاکمه می‌شوند؟ خبر خودکشی عدن واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی  برانگیخته است، چلسی هارت، کمدین و فعال نان‌باینری که اخیرا در اطلاع رسانی در مورد خیزش انقلابی زن، زندگی آزادی هم فعال بوده، نیز از کسانی است که در مورد این خبر اطلاع‌رسانی کرده است.  در ۲۴ ساعت گذشته هشتگ EDEN# و JUSTICE FOR EDEN#  در توییتر ترند شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)