اتحاد کارگران انقلابی ایران: دو روز پس از برگزاری روز جهانی زن که  زنان مبارز و مترقی ایران در محله نارمک و صادقیه تهران و هم چنین در رشت و کرج و بلوچستان و چند شهر کردستان، به خیابان آمدند، هم چنان شاهد اعتراضات نسبت به حجاب اجباری هستیم. شب گذشته مردم بوشهر طی فراخوانی از پیش اعلام شده در اعتراض به پلمب کردن چند مغازه از سوی نیروهای حکومتی به دلیل حضور زنان بی حجاب، به خیابان آمده و تجمع اعتراضی برگزار کردند. بموازات آن در محله اکباتان تهران شماری از زنان شب گذشته بی حجاب به رقص در خیابان پرداختند که مقامات امنیتی با مورد بازجویی قرار دادن نگهبانان ساختمان‌ها و کنترل فیلم ها در صدد شناسایی زنان بی حجابی برآمدند که در خیابان رقصیده بودند. یک زن آمر به معروف هم که در صدد ایجاد مزاحمت برای شماری از زنان بی حجاب  در مترو برآمده بود، توسط زنان شجاع از قطار بیرون انداخته شد؛ در حالی که تهدید می کرد فیلم گرفته و آن را برای چهره نگاری می فرستد.

 رژیم به هیچ وجه از دامنه سرکوبگری هایش نسبت به زنان کم نکرده و دهها زن را در ماه‌های گذشته فقط به دلیل عدم رعایت حجاب ممنوع الکار یا ممنوع الخروج کرده، یا برای بی حجابان پیامک های تهدید آمیز می فرستد، داروخانه و مغازه را به جرم حضور زن بی حجاب پلمب می کند، و از همه فاجعه بارتر حمله های شیمیایی به دختران دانش آموز در صدها مدرسه و دختران دانشجو در خوابگاهها را سازمان می دهد، اما علی رغم همه این سرکوبگری ها شاهد مقاومت درخشان زنان و هم چنین مردان آگاه در مقابل نظام ضد زن جمهوری اسلامی بوده و هستیم .

اکنون رژیم سعی دارد با ایجاد نمایش تلویزیونی اعتراف گیری از کسانی که مدعی است در رابطه با حملات شیمیایی بازداشت شده اند، و کسانی که مدعی هستند برای رسانه های خارج از کشور خبررسانی کرده اند، بر شکست سیاست هراس افکنی خود و نقش وابستگان حاکمیت در سازماندهی گسترده حملات شیمیایی سرپوش بگذارد و بار دیگر با اعترافات تلویزیونی موج جدیدی از ارعاب ایجاد کند.

حملات سریالی شیمیایی  رژیم به مدارس  و خوابگاه‌های دانشجویی با فراخوان شورای تشکل های صنفی فرهنگیان در روز ۱۶ اسفند و برگزاری تجمع در ده‌ها شهر ایران پاسخ جانانه ای گرفته است. طرح اعتراف گیری تلویزیونی واکنش حاکمیتی است که از رویارویی جمعی و مقاومت اجتماعی در برابر حملات شیمیایی و حضور گسترده اعتراضی مردم در خیابان  به وحشت افتاده است. رویارویی میان حاکمیت و بخش های مختلف جامعه مبارز و آزادیخواه ایران هم چنان ادامه دارد در پایان این پروژه جنایتکارانه انتقام گیرانه حمله شیمیایی به مدارس دخترانه، این جنبش «زن، زندگی، آزادی» است که پیروز میدان شده و امواج انقلابی خود را گسترش می دهد. برگزاری مراسم های شکوهمند روز جهانی زن و مقاومت در خیابان در مقابل حجاب اجباری در روزهای گذشته نویدبخش اوج مجدد جنبش زن زندگی آزادی است.

هدف اعتراف گیری تلویزیونی، پرده پوشی شکست سیاست هراس افکنی حاکمیت در سازماندهی گسترده حملات شیمیایی است

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)