به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا ششم مهرماه سال جاری خانمی به نام ساناز جفرسته به منظور انجام عمل پولیپ بینی به بیمارستان علوی شیراز مراجعه می کند.

در ابتدای عمل و بعد از تزریق مواد بیهوشی و حتی قبل از شروع عمل جراحی وی دچار حمله قلبی شده و انجام اعمال احیا و انتقال به بیمارستان بهشتی نیز موثر واقع نشد و وی در اوج جوانی به رحمت ایزدی پیوست.

برنا بر اساس رسالت خبری خود و با توجه به تماسهای مکرر مردمی در پیگیری این موضوع بررسی علل این ضایعه را در دستور کار خود قرار داد.

بر همین اساس در گفت و گوی تلفنی با پدر مرحومه چگونگی وقوع این جریان را جویا شدیم.

پدر وی با اشاره به اینکه این عمل مربوط به زیبایی نبوده و به دلیل وجود پولیپ در بینی دخترش که اختلالات تنفسی برای وی ایجاد کرده بود صورت گرفت اظهار داشت: بعد از تحقیق و پرس و جو در خصوص عمل دخترم تصمیم به انجام آن در بیمارستان علوی شیراز گرفتیم.

وی ادامه داد: حتی دکتر جراح هم به بنده گفت این عمل ساده ای است و دیگران نیز این را تایید می کردند.

پدر مرحومه در ادامه صحبت های خود که بسیار باعث آزردگی خاطر بود اشاره کرد: بعد از فوت دخترم فکر می کردم این مورد بسیار نادر است اما بعد از مراجعه به دادگاه متوجه شدم ظاهرا فوت ناشی از این عمل جراحی مسبوق به سابقه است.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه این است که زمان مراجعه من به داگاه شب بود و در حضور قاضی کشیک یعنی زمانی که کمترین پرونده ها به دادگاه ارجاع داده می‌شود و همان موقع دو نفر دیگر به دلیلی شبیه به من به دادگاه مراجعه کرده بودند و مشخص نیست میزان این مراجعه در روز چقدر است.

به منظور پیگیری بیشتر این موضوع خبرنگار اجتماعی برنا اقدام به برقرای چند تماس در رزوهای مختلف با بیمارستان علوی شیراز نمود که متاسفانه با جواب های غیر متعارف روبرو شد.

در آخرین تماس با این بیمارستان که با مدیر داخلی آن صحبت شد، ضمن برخورد تند با خبرنگار ما، وی نه تنها پاسخ مناسبی نداد بلکه اصل ماجرای فوت خانم ساناز جفرسته را هم منکر شد.

بعد از تماس مجدد با بیمارستان، اپراتور اعلام کرد که دستور داده اند تماس خبرنگاران وصل نشود.

تا همین جای کار کفایت می کند تا گمان وقایعی غیر طبیعی در سیستم پزشکی این استان، علیرغم وجود پیشرفت های عظیم پزشکی شیراز، در ذهن شکل بگیرد.

با این توصیفات پیگیری خود را در این پرونده ادامه داده و با تماس با بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی و اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مورد پیش آمده را با آنها در میان گذاشتیم که قول مساعد همکاری به خبرنگار ما داده شد.

اشاره مختصر به این موضوع تنها به عنوان اطلاع رسانی به عموم و دستگاههای مسئول به منظور پیشگیری از تکرار چنین مواردی صورت گرفته و خبرگزاری برنا در آینده نزدیک و با ذکر اسناد موثق و همچنین تهیه مستند تصویری به واکاوی بیشتر این موضوع خواهد پرداخت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com