سازمان حقوق بشر ایران؛ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱: حکم دست‌کم یک زندانی به‌نام محمد دوستی‌نژاد که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود، در زندان مرکزی همدان به اجرا درآمد.
محمد دوستی‌نژاد

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه، حکم اعدام یک مرد در زندان مرکزی همدان به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش محمد دوستی‌نژاد، ۲۹ ساله و اهل هرسین احراز شده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش هنگاو که نخستین بار این خبر را منتشر کرد، روز سه‌شنبه ٩ اسفند ماه، مسئولان زندان با خواهران این زندانی تماس گرفته و به دروغ از دریافت نامه آزادی او خبر داده‌ بودند. به نظر میرسد، این اقدام تلاشی برای جلوگیری از تجمع اعتراضی خانواده مقابل زندان همدان بوده است.

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

طی شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند. بدین ترتیب، حکومت ایران در سال جاری میلادی بیش از دو برابر سال گذشته، شهروندان را اعدام کرده است.

تصویر آگهی ترحیم محمد دوستی‌نژاد:
محمد دوستی‌نژاد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)