تاریخ برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده معصومه صنوبری از بازداشت شدگان تظاهرات سراسری کرج در دادگاه انقلاب کرج ابلاغ شد.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده معصومه صنوبری از بازداشت شدگان تظاهرات سراسری کرج در دادگاه انقلاب کرج به اتهام تبلیغ علیه نظام برگزار می شود.

معصومه صنوبری از شهروندان اهل تبریز، در آذرماه ۱۴۰۱، در کرج بازداشت و به اداره اطلاعات این شهر منتقل گردید. وی را در روز یکشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱، پس از حدود ۴۰ روز بازجویی به زندان فردیس کرج (کچویی) منتقل نمودند. وی هم اکنون در زندان فردیس کرج (کچویی) در بلاتکلیفی به سر می برد.

به گفته یک منبع موثق، معصومه صنوبری پیش از این بر اثر ضرب و شتم دچار ضایعه از ناحیه دست شده بود و اکنون نیاز به فیزیوتراپی دارد، اما از امکان فیزیوتراپی محروم است.

معصومه صنوبری فرزند محمدعلی، متولد ۱۳۶۷ اهل تبریز و دارای یک فرزند دختر است.

بیشتر بخوانید:
معصومه صنوبری کیست؟

بازداشت معصومه صنوبری در کرج

معصومه صنوبری در روز ۱۵ اسفند ۹۷ در شهر ایلخچی اسکو بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات تبریز منتقل گردید. او در بازداشتگاه اطلاعات سپاه بازجویی و مورد شکنجه قرار گرفت. بر اثر ضربات شلاق قادر به راه رفتن نبود. به دلیل ضربات وارده به سر دچار تاری دید شد و ساق پایش ترک خورد.

وی در مرداد ۹۸ با قید وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی تا زمان دادگاه آزاد شد.

معصومه صنوبری مجددا در ۱۶ بهمن ۹۸، بدون احضار قبلی از منزل خواهرش بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تبریز منتقل گردید. او در سال ۱۴۰۰ از زندان آزاد شده بود.

معصومه صنوبری در مهرماه ۹۹، پس از ابتلاء زنان زندانی به کرونا در زندان مرکزی تبریز و عدم قرنطینه آنها، به کرونا مبتلا شد. علاوه بر این وی پس از بازداشت در تبریز بشدت شکنجه و تحت فشار قرار گرفته بود.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)