دستکم ۹ زندانی محکوم به اعدام از زندان های مرکزی کرج، مرکزی ارومیه و مرکزی اراک جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند. جمعی از مادران و خانواده این زندانیان در مقابل زندان مرکزی کرج تجمع کرده و خواهان لغو حکم فرزندانشان شدند.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، عصر روز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱، مادران و خانواده زندانیان محکوم به اعدام، برای چندمین بار تجمع کرده و خواهان نجات فرزندانشان از اعدام شدند. همچنین طی دو روز ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱، دستکم ۹ زندانی محکوم به اعدام در زندان های مرکزی کرج، مرکزی ارومیه و مرکزی اراک جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.

روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱، دو زندانی از متهمان مواد مخدر، در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند.

مادران و خانواده این زندانیان در اعتراض به انتقال فرزندانشان و برای نجات آنان در مقابل زندان مرکزی کرج تجمع کرده و خواهان لغو حکم فرزندانشان شدند. این مادران در مقابل زندان فریاد «یاحسین» سرداده بودند.

همچنین به گزارش سازمان حقوق بشر کردستان، روز ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱،، دو زندانی، به نام های میلاد جاجوی خانیک و محمدعلی اختری کهلان که پیش از این به دلیل سرقت مسلحانه به «محاربه»متهم و به اعدام محکوم شده بودند، به سلول انفرادی منتقل شدند.
این دو زندانی در زندان ارومیه محبوس بوده و از سال ۹۷ در زندان به سر می برند. حکم اعدام میلاد جاجوی خانیک و محمدعلی اختری کهلان در فروردین ۹۸ صادر و در دیوان عالی کشور تایید شد.

از سوی دیگر روز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱، پنج زندانی محکوم به اعدام در زندان مرکزی اراک، جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.

لازم به ذکر است از شروع بهمن ماه تاکنون دستکم ۲۸ زندانی در زندان های ایران اعدام شده اند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)