بر علیه هیمن شاهی از بازداشت شدگان تظاهرات سراسری در اشنویه، پرونده جدیدی تشکیل شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱، هیمن شاهی برای رسیدگی به پرونده جدید به دادگاه کیفری شعبه ۱۰۴ دادگاه ارومیه منتقل گردید. او همچنین در شعبه ۳ دادگاه انقلاب به «محاربه و افساد فی الارض» متهم شد.

خانواده این زندانی در نگرانی از وضعیت پرونده، بیم آن را دارند که حکم سنگینی برای فرزندشان در دادگاههای ناعادلانه جمهوری اسلامی صادر شود.

هیمن شاهی (کاروان شاهی) از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در اشنویه، اینک در زندان مرکزی ارومیه محبوس است.
به گزارش یک منبع مطلع، برای هیمن شاهی دو پرونده تشکیل شده است.
او در یک پرونده در شعبه ۳ دادگاه ارومیه، به «محاربه و افساد فی الارض» متهم شده است. همچنین در پرونده دیگری که در شعبه ۱۰۴ کیفری این شهر تشکیل شد، به «خسارت به اماکن دولتی بانک رفاه و سپه» متهم گردیده است. هیمن شاهی این اتهامات را نپذیرفته است.

اخبار دیگری حاکی از صدور کیفرخواست «محاربه و افساد فی الارض» علیه دو تن دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری بنامهای فرهاد و فرزاد طه ‌زاده دو برادر اهل اشنویه است.

هیمن شاهی (کاروان شاهی) ۲۳ ساله، متاهل و دارای یک فرزند سه ماهه است. او در مهرماه ۱۴۰۱، در شهر اشنویه بازداشت شد. او و چند تن دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در اشنویه را به زندان مرکزی ارومیه منتقل کردند.

هیمن شاهی چندی پیش پدرش را از دست داده و سرپرست خانواده است. او بار سنگین خانواده را پس از مرگ پدر به عهده گرفت. در تابستان با کارگری و در پاییز با شاگردی نانوایی مخارج خانواده را تامین می کرد.

هیمن شاهدی

هیمن شاهی پیش از این تحت فشار قرار گرفته بود که مصاحبه و اعتراف اجباری کند. خانواده او نگران تشکیل پرونده جدید و اتهام محاربه و افساد فی الارض برعلیه او می باشند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)