با توجه به اقدامات ضد حقوق بشری رژیم‌ها و حکومت‌های دیکتاتوری سرکوب‌گر ضد آزادی بیان (مانند کاهش سرعت اینترنت بین المللی، فیلترینگ، جاسوسی و شنود، قوانین خشن ظالمانه حتی بدیهیات مندرج قوانین بین المللی که خود رژیم‌ها و حکومت‌ها متعهد شدند چه در منشور سازمان ملل و اعلامیه حققو بشر و حتی قوانی اساسی  و غیره داخلی‌شان!، فهرست‌وار درخواست زیر از تمالم دولت‌ها و شرکت‌ها مدعی آزاد اعلام می‌شود.

 

۱– از تمام فعالان در فضای مجازی تقاضا می‌شود فایل‌های ویدئویی و تصویری و عکس‌ها در نسخه‌های معمولی با کیفیت، همزمان نسخه کم حجم (رزولشن حتی حد و بیت ریت های پایین حتی کمتر سی.دی و دوره اینترنت دیال آپ و مودم قدیمی تهیه کنند، خیالتان راحت کنم تقریبا هیچ کسی در کشورهای تحت ستم سرکوب اطلاع رسانی قادر نیست فایل‌های صوتی و ویدئویی بالای ۱۰۰ مگابایت و حتی بالای ۲۰ مگابایت از هیچ پلت‌فرمی تمام نگاه کند و اغلب قید تماشای اینها می‌زنند!

۲– تمرکز بر نوشته و اختصارنویسی، اخیرا نشر اسکرین شات خیلی با شده، این عکس ها حتی کمتر یک مگابایت به زحمت باز می‌شود بویژه در پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی!

۳– افراطی شرکت‌های ارائه دهند خدمات شبکه اجتماعی برای جمع آوری اطلاعات می‌کنند و حجم عظیمی کدهای پشت صحنه از گوگل ادرز و جاوا اسکریپ برای جمع اوری دارند و به اصطلاح فراخوان پلاگین‌های مختلف، در نهایت لود شدن صفخات وب و شبکه‌های اجتماعی با تاخیر و در نهایت کرش شدن و بی خیال شدن مخاطب می‌کند، تهیه صفخات لود سریع ساده – عمدتا مبتنی بر متن- و بدون تبلیغات و اسکریپت‌های پشت صحنه جمع اوری اطلاعات از محاسبه کلیک (معمولا باری پول درآوردن) تا جمع‌آور یاطلاعات موجب کندی شدید لود می‌شود و از طرفی جمع‌اوری هرگونه اطلاعات کاربری خطر شناسایی منتقدان و ریسک جان زندگی انها در کشورهای تحت ستم سرکوب آزادی باین دارد!

 

۴– پیروی مطالب فوق، تقاضا می‌شود همه پلت‌فرمهای، با هرر وش و خلاقیت و ابتکاری در توانشان هست، ضمن زودن ایرادات گفته شد، امکان ثبت نام‌ها ناشناس با کمترین درخواست اطلاعات شخصی کنند، حتی امکانش است ثبت بدون درخواست تایید ایمل و کیچا کنند! این نوع مقررات دست و پاگیر شناسای و تایید هویت عملا بسیاری منتقدان محروم کرده است، حذف درج کامنت در اکثر سایت‌ها موجب کاهش امکان  ابراز عقیده و آزادی بیان شده است!، در خواست می‌شود از همه پلت‌فرم‌ها- حتی شده با حذف برخی امتیازات تجاری مانند درآمدزایی- نوعی حساب غیر تجاری ناشناس و بدون ثبت و ضبط مشخصات شخصی و اطلاعات موقعیت کنند.

اشتباه واتس آپ در شیوه مرموز (اصرار بر ثبت نام بر شماره تلفن حقیقی به جای اکانت ساده ثبت نامی بدون حتی درخواست تایید) و بسته کد منبع پلت‌فرمش، در نهایت قربانی فیلترینگ و نابودی میلیون حسابش شد. این مشکل در فیسبوک و توئیتر و.. است.

هرگون جمع آوری اطلاعات حداقلی شخصی بر فرض لزوم، به سرعت پس ثبت نام، به شیوه امن و حتی در عرض کمتر از یک ساعت نابود و غیر بازیابی شود.

۵– پیشنهاد می‌شود کشورهایی که مقررات سخت گیرانه در دفاع از آزادی بیان و جان مال انسان‌ها دارند و حاضر نتمی‌شوند تبادل اطلاعات با سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهایی نظیر امریکا و اسرائیل و غیره کنند، مثلا سوئیس، اقدام به راه اندازی خدمات سرویش شبکه اجتماعی و ایمیل و وبلاگ‌نویسی امن کامل از نظر حفاظت از ناشانسی و با سرعت کنند. بایست مجازت سنگینی برای فروش  اطلاعات کاربران و حتی درز اطلاعاتی بگذارند در حد حبس ابد برای مدیران و صاحبان این پلت‌فرم‌ها تا این قدر راحت اقدام به فروش و سهل انگاری نکنند در حفاظت از منتقدان خواهان ناشناسی.

۶– این وسوسه شبه اهریمنی جمع آوری اطلاعات کشورهای مدعی آزادی بیان، باعث می‌شود بسیرای منتقدان از بیم جان و شناسایی قید فعالیت بزنند، به طور حقیقی و واقعی و نه دروغین پروگاندایی، به سرعت بستر قانونی مهم برای حفاظت از حق ناشناسی و حفاظت در شناسایی اقدام کنند. حقیقتا جمع آوری هر گونه اطلاعات از اشخاصف منتقد می‌تواند به مرگ منتقدان شود.

۷– با توجه به نکات بالا، نسخه‌های از تمام پلت‌فروم مشابه کاری تور کرده، از تلگرام و واتس آپ و توئیتر و اینستاگرام و غیره لازم است، تور هم بعد حذف نسخه نصبی و اتکا به نسخه تحت مرورگر ضربه مهلکی به آزادی بیان زد به بهانه سوءاستفاده خلافکارانف در حالی بعد این حذف امکان نسخه نصبی تور ( که کل ترافیک یک سیستم رمزنگاری و ناشاس می کرد به نسخه مرورگر)، عملا هنگام اتصال اینترنت، حکومت‌ها و گروه‌های تروریستی می‌توانند از سایر ابزار و نرم افزارها فعال اقدام به هک و تجسس کنند، بایست یک سری کشورهای مانند سوئیس و غیره یک بستر کامل امن برای تمام سیستم عامل ها از فایروال تا آنتی ویروس و غیره فراهم کنند امکان هر گونه جاسوسی و جمع آوری اطلاعات حتی از سوی کشورهای نظیر امریکا و اسرائیل فراهم نشود، چون در نهایت به قربانی شدن منتقدان می شود که اغلب تخصص و مهاتری در امنیت شبکه ندارند و انتظار اینکه منتقدان متخصص امنیت شبکه بشوند توقع عبث و بی جایی است!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)