ماموران امنیتی با ضرب و شتم و بازداشت شرکت کنندگان در مراسم چهلم آیدا رستمی، و ممانعت از برگزاری مراسم چهلم مجیدرضا رهنورد در گرگان و مشهد کردند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز جمعه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱، ماموران حکومتی با ضرب و شتم و بازداشت مردم شرکت کننده در مراسم چهلم آیدا رستمی، و بستن راه های منتهی به مزار جانباخته راه آزادی مجیدرضا رهنورد، با شرکت مردم در مراسم چهلم شهدای راه آزادی مقابله کردند.

در مراسم چهلم جانباخته راه آزادی آیدا رستمی، ماموران لباس شخصی به مردم اجازه تجمع بر سر مزار او در امام زاده عبدالله گرگان را نمی دادند. اما مردم با تجمع اقدام به برگزاری مراسم کردند.
ماموران با ضرب و شتم جمعیت شرکت کننده اقدام به بازداشت تعدادی از مردم کردند.

آیدا رستمی اهل تهران، پزشک مردمی بود که در حال کمک به مجروحین در خانه اش شناسایی و ربوده شد. سپس در روز ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱، در زیر شکنجه به قتل رسید.

ضرب و شتم و بازداشت مردم شرکت کننده در مراسم شهید راه آزادی آیدا رستمی

همچنین ماموران امنیتی با مسدود کردن راه های منتهی به بهشت رضا در مشهد و امنیتی کردن فضا مانع از حضور مردم مشتاق بر سر مزار جانباخته راه آزادی، مجیدرضا رهنورد شدند. با وجود ممانعت از حضور مردم بر سر مزار و برگزاری مراسم چهلم مجیدرضا رهنورد، مردم به اشکال مختلف، و در مکانهای مختلف برای او بزرگداشت برگزار کردند.

مجیدرضا رهنورد ۲۳ ساله و ساکن مشهد، از معترضات بازداشت شده در مشهد بود. او را به اتهام قتل دو بسیجی در روز دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱، در ملاعام اعدام کردند.

مجیدرضا رهنورد روز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه در مشهد در اعتراضات شرکت کرده و روز ۲۸ آبان با اتهام قتل دو بسیجی بازداشت شد.

مجیدرضا رهنورد جانباخته راه آزادی که به اتهام قتل دو بسیجی در مشهد در ملاعام اعدام شد

اولین جلسه دادگاه مجیدرضا رهنورد روز سه شنبه ۸ آذرماه با فاصله کمتر از ۱۰ روز از بازداشت در دادگاه انقلاب مشهد به ریاست سیدهادی منصوری برگزار شد و مجیدرضا به اعدام محکوم شد. دادستان دادگاه انقلاب مشهد بر صدور سریع حکم اعدام او و اجرای آن تاکید کرده بود. او را در مشهد در ملاعام اعدام کردند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)