محمد حسینی و محمد مهدی کرمی دو جوانی که در آبانماه در پی اعتراضاتی که به مناسبت برگزاری چهلم حدیث نجفی شکل گرفت و با حمله عناصر حکومتی به خشونت کشیده شد بازداشت شده بودند، در بیدادگاهی فرمایشی بدون حضور وکیل مدافع و داشتن حق دفاع از خود به اتهام “افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مامورین حافظ امنیت و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به کشته شدن سید روح الله عجمیان گردید” به اعدام محکوم و صبح ۱۷دیماه به دار آویخته شدند.

 مجامع اسلامی ایرانیان ضمن محکوم کردن اعدام این دو جوان نسبت به ادامه حیات ننگین و جنایت بار رژیم ولایت مطلقه و خسارتهای ناشی از آن هشدار می دهند.

هموطنان

امروز، دستگاه استبداد ولایت مطلقه فقیه از هر زمان ضعیف تر و شکننده تر شده و ترس به خانه آن رخنه کرده است.

  نظام ولایت مطلقه فقیه که خود را در بن بست می بیند، برای اجتناب از سقوط محتوم، در حالیکه حتی نارضایتی بین نیروهای خودی بروز کرده و شکاف ایجاد شده هر روز بیشتر می شود و افراد بیشتری  خواه اصولگرا و چه اصلاح طلب نسبت به عدم کار آیی سرکوب و پایداری  نظام هشدار می دهند، راه حل برون رفت از این بن بست را  همچنان در راستای اجرای سیاست” النصر بالرعب” و تشدید سرکوبها میداند و عمل می کند. بازداشتهای غیر قانونی معترضان به استبداد؛ فعالان مدنی، صنفی، دانشگاهی و به تنگ آمدگان از وضعیت اقتصادی ،اجتماعی و سیاسی کشور همراه با ضرب و شتم،شکنجه جسمی و روحی، گرفتن اعتراف اجباری و بالاخره اعدام عده ای از آنها از روشهای مرسوم در نظام ولایت مطلقه است.

به تجربه آموخته ایم که هرگاه جنبشی عمومی،حق طلبانه و به دور از خشونت و به ویژه مستقل از قدرتهای بیگانه در کشور شکل می گیرد و مقاومت در مقابل استبداد گسترده تر می شود، ضمن افزودن نگرانی نزد ولایت مطلقه از تشدید سرکوب کاسته می شود. نگرانی و ترس عوامل اطلاعاتی امنیتی از نشست خصوصی جمعی از اعضای جبهه ملی و نهضت آزادی به قصد دادن اطلاعیه مشترک در ضرورت رعایت اصول استقلال و آزادی در مبارزه ضد استبدادی، بیانگرترس نظام از شکل گیری و گسترش جنبش فراگیر مستقل و آزاد است.

هموطنان

تنها با پایان دادن به نظام ولایت مطلقه و استبداد حاکم بر ایران و استقرار حاکمیت جمهور مردم بر سرنوشت خویش است که ماشین سرکوب و اعدام در ایران متوقف خواهد شد. و این امر مهم تنها به دستان توانای مردم ایران،با همبستگی آنان در جنبشی حق طلبانه، مستقل و آزاد و به دور از خشونت ممکن می شود.

مجامع اسلامی ایرانیان

۱۷دیماه۱۴۰۱ برابر با  ۷ ژانویه ۲۰۲۳

 dabirkhaneh@majame.com

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)