سیدآرمان اسکویی در زندان وکیل آباد مشهد بیش از دو ماه است که در بلاتکلیفی به سر می برد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، ۶ آذرماه ۱۴۰۱، سیدآرمان اسکویی در زندان وکیل آباد مشهد از ۲۱ آذرماه تاکنون بلاتکلیف است. بازجوی پرونده او را تهدید به محاربه کرده و ضمانت و وثیقه برای آزادی او قبول نکرده اند.

سیدآرمان اسکویی تک فرزند خانواده و نان آور و سرپرست خانواده است. او در تاریخ ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱، در شهر مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

سیدآرمان اسکویی حین بازداشت توسط بسیجیان بشدت ضرب و شتم شد. وی هم اکنون در زندان وکیل آباد مشهد تحت بازجویی و شکنجه قرار دارد.

در پیگیری خانواده و نزدیکان او در خصوص وضعیت و پرونده اش، ارگان های مربوطه پاسخی نمی دهند. از سوی دیگر بازجوی پرونده او را به محاربه تهدید کرده و اجازه گذاشتن وثیقه و ضمانت برای آزادی او تا تعیین تکلیف پرونده داده نشده است.

به گفته منبع مطلع، سیدآرمان اسکویی مجرد و برنامه نویس زبده کامپیوتر است. او همه سرمایه اش را صرف طراحی برنامه ای کرد که وقتی به اتمام رسید کسی حمایتش نکرده و می خواستند به سادگی و با پول کم آن را از چنگش دربیاورند.

او سرپرست خانواده بوده و مادر پیر او هم اکنون بی سرپرست مانده است. او وکیل ندارد و خانواده استطاعت پرداخت هزینه سنگین وکیل را ندارند.

سیدآرمان اسکویی

سیدآرمان اسکویی همراه با تعدادی دیگر از بازداشت شدگان هم اکنون در زندان وکیل آباد مشهد در شرایط سختی زندانی هستند. غذا کم و بی کیفیت است و به آنها گفته می شود که باید خودشان هزینه غذا را پرداخت کنند.

لازم به ذکر است که پس از قتل مهسا امینی در تهران، موجی از اعتراضات و تظاهرات سراسری در ایران به راه افتاد که با وجود گذشت بیش از سه ماه همچنان ادامه دارد. طی این اعتراضات بیش از ۷۰۰ نفر کشته و بیش از سی هزار تن در سراسر شهرهای ایران دستگیر شدند. تعدادی از بازداشت شدگان به محاربه و اعدام محکوم شدند.

وز پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱، سی و پنجمین جلسه ویژه شورای حقوق بشر درباره وضعیت رو به وخامت حقوق بشر در ایران برگزار شد. درخواست برگزاری این جلسه توسط ۵۰ کشور اعلام و پشتیبانی شده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در این جلسه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس بندی از آن، یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره اعتراضات ایران باید تشکیل شود.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)