سومین ماه  پراسترس خیزش انقلابی ایرانیان آغاز شده و تک تک ما جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ با هر توانی که داریم در سراسر دنیا در تلاشیم که با حضور در میادین و همراهی در این انقلاب دین خود را به خانواده خود، خانواده ال‌جی‌بی‌تی ایرانی که در سکوت، گمنامی و انکار شکنجه می‌شوند و به قتل می‌رسند ادا کنیم و فریاد بلندی باشیم برای گوش‌هایی که نمی‌خواهند بشوند.

با نگاهی گذرا می‌توان دید که کشورهای بسیاری مثل ما پس از گذشت سالها مبارزه به موفقیت و آزادی رسیدند و این دلیلی‌ست برای تداوم این مبارزه و ناامید نشدن.

این روزها اتفاقات مطلوب و نامطلوب مربوط به جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ در گوشه‌های مختلف دنیا در جریان است که مختصر به آنها می‌پردازیم.

 

مجلس سنای آمریکا ۲۹ نوامبر با اکثریت آرا  لایحه مربوط به ازدواج همجنس‌گرایان را تصویب کرد و مجلس قانون‌گذاران نیز با تصویب این لایحه آن را به قانون تبدیل خواهد کرد.

جو بایدن هم تصویب این لایحه در سنا را تحکیم یک واقعیت اساسی دانست و گفت: «عشق، عشق است و آمریکایی‌ها باید این حق را داشته باشند که با هرکس که عاشقش هستند ازدواج کنند.» 

تصویب این قانون که در تابستان شانس چندانی در مجلس سنا برای آن وجود نداشت، گامی تاریخی خواهد بود. 

در دیکتاتوری بزرگ روسیه پیش از این هم اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در خفقان و فارغ از قوانین حمایتی زندگی می‌کردند و سال به سال هم با ممنوعیت فعالیت‌های جدیدی مواجه می‌شدند تا در ۳۰ نوامبر پارلمان روسیه به اتفاق آرا به تصویب محدودیت‌های شدیدتر بر «قانون تبلیغات ال‌جی‌بی‌تی کیو‌+» رای داد.

این قانون به معنای هرگونه اقدامی که به ترویج همجنس‌گرایی تعبیر شود از جمله تبلیغات، آنلاین یا از راه‌های دیگر وسایل سمعی و بصری تخلف محسوب می‌شود و شخص متخلف بسته به مطرح بودنش می‌تواند تا ۵ میلیون روبل یا حدود ۸۲۰۰۰ دلار جریمه پرداخت کند. 

کرملین این قانون را در این زمان به اجرا گذاشته که کمپین نظامی‌اش در اوکراین را به عنوان جنگی علیه الیت لیبرال، آمران و مجریان نظم نوین جهانی، معرفی کند که تلاش می‌کنند «ارزش‌های سنتی» در روسیه را از بین ببرند.

 

ولادیمیر پوتین در ماه اکتبر در یک انجمن سیاست خارجی گفت:

“اگر نخبگان غربی فکر می‌کنند که می‌توانند به اذهان مردم، جوامع‌شان، به نظر من، گرایش‌های عجیب و غریب مانند ده‌ها نوع جنسیت و رژه‌های غرور همجنس‌گرایان را تزریق کنند، بگذارید هر کاری می خواهند بکنند! اما آنچه که آنها قطعاً حق انجام آن را ندارند، این است که از دیگران بخواهند در همان مسیر حرکت کنند. “

۳۰ نوامبر  دادگاهی در توکیو با اینکه ممنوعیت ازدواج همجنس‌گرایان را مطابق قانون‌ اساسی ژاپن تشخیص داد اما اذعان کرد که فقدان نظام قانونی برای خانواده‌هایی از زوج‌های هم‌جنس، نقض حقوق بشر آن‌هاست و این «اعترافی» بود که زوج‌های همجنس‌گرا از آن استقبال کردند.

ژاپن  تنها عضو گروه هفت کشور صنعتی جهان (گروه ۷) است که حقوق افراد ال‌جی‌بی‌تی کیو+ را به‌رسمیت نمی‌شناسد.

در سنگاپور اما بعد از  یک دهه مبارزه بالاخره فعالان توانستند قانون جزایی ۳۷۷آ را لغو کنند و

این بدان معناست که از همجنس‌گرایی در این کشور جرم‌زدایی شده و شاید تا قانونی شدن ازدواج دو همجنس راه زیادی نمانده باشد.

برایان چونگ، رئیس گروه حمایت از LGBTQ+ Oogachaga، گفت:«جرم زدایی از رابطه جنسی بین مردان یک لحظه تاریخی برای فعالانی است که به مدت ۱۵ سال برای لغو این قانون مبارزه کرده‌اند.»

در عراق هم اتفاقات نا‌خوشایندی در جریان است. ۱ دسامبر  ۲۰۲۰ مقتدی‌صدر رهبر جریان صدر عراق کارزاری برای جمع‌آوری میلیونی امضا برای مبارزه با «همجنسگرایی» به راه انداخت.

و با صدور بیانیه‌ای برای این کارزار اعلام کرد: «انگیزه دینی و عقیدتی تنها دلیل مخالفت ما نیست، بلکه انگیزه انسانی، اخلاقی و حفظ نسل بشریت از دیگر دلایل مخالفت ما همجنسگرایی است.»

درسال‌های اخیر نیز مقتدی صدر بارها و بارها در بیانیه‌های مختلف اقدام به نفرت‌پراکنی علیه جامعه همجنسگرایان کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)