سرنوشت ۱۵ نفر از کودکان و جوانان ایرانی در حالی به دست قاضی آصف الحسینی رییس دادگاه انقلاب کرج سپرده شده است که بسیاری وی را «روانی» و «جانی» توصیف کرده اند؛ آصف الحسینی کیست؟

طبق گزارش های دریافتی توسط «کانون حقوق بشر ایران»، سیدموسی آصف الحسینی معروف به «قاضی آصف الحسینی» فرزند سیدرضا به شماره ملی ۵۳۸۹۸۴۷۰۰۸ ، متولد قزوین روستای کوکج نو بوده و آدرس کنونی وی کرج، رجایی شهر، خیابان هشتم، پ۴۳ می باشد.

این قاضی دادگاه انقلاب کرج دارای چهار فرزند به نامهای سیده نفیسه، سیدمحمد، سیده فهیمه و سیدحسین است و همسرش نیز اکرم دولت آبادی است.

به گزارش «کانون حقوق بشر ایران» تا کنون سه جلسه دادگاه انقلاب کرج به ریاست آصف الحسینی و بدون حضور وکلای متهمان، برای رسیدگی به اتهامات ۱۵ کودک و جوان که در جریان اعتراضات اخیر با اتهام قتل روح الله عجمیان بسیجی بازداشت شده اند، برگزار شده است.

پرونده ۱۵ کودک و جوان معترض در حالی در اختیار آصف الحسینی قرار داده شده که پیش از این، ارژنگ داوودی، علی معزی و پروین محمدی سه تن از زندانیان سیاسی که پرونده هایشان در اختیار این قاضی دادگاه انقلاب بوده، تصریح کرده بودند که این قاضی خشن و شکنجه گر دارای سلامت روانی نبوده و از مجامع حقوقی بین المللی خواسته بودند که وی را از نظر سلامت روانی مورد بررسی قرار دهند!

زندانی سیاسی قدیمی و مقاوم ارژنگ داوودی در نامه ای از زندان، قاضی آصف الحسینی را «ملایی روانی و بی سواد» و «یک جانی بالفطره» نامیده و دادرسی دادگاه انقلاب را ۱۰۰% غیر قانونی خوانده بود. وی نوشته بود:‌ «بدینوسیله مجددا از آن دسته از مجامع جهانی که به ویژه در امور حقوق بشر فعال هستند، مصرانه می خواهم برای انجام معاینات پزشکی و روانپزشکی بر روی این جانی بالفطره از هر طریق ممکن، رسما اقدام نمایند.

سعید دهقان وکیل دادگستری او را «ضدوکیل ترین قاضی» خواند و در حساب شخصی اش نوشت:

همچنین براساس گزارشات منتشر شده در رسانه ها، وی تاکنون دهها حکم اعدام صادر کرده است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)