قاچاقچیان اصلی مواد مخدر به بند بازداشت شدگان اعتراضات اخیر منتقل شدند تا آنها را تحت فشار مضاعف قرار دهند

کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱؛ بنا به خبر موثق رسیده، مقامات زندان مرکزی کرج چند تن از قاچاقچیان اصلی مواد مخدر که در همکاری با سپاه نقش موثری در وارد کردن مواد مخدر به زندانها دارند را به بند یک زندان مرکزی کرج که محل نگهداری جوانان و نوجوانان بازداشتی در اعتراضات اخیر است منتقل کرده اند.

یک منبع مطلع به کانون حقوق بشر ایران گفت: «بنا بر تجارب قبلی هدف از انتقال قاچاقچیان عمده مواد مخدر به بند جوانان باداشت شده در اعتراضات اخیر، وارد کردن مواد به این بند و معتاد کردن جوانان است.»

این منبع در ادامه افزود: «عوامل زندان به این ترتیب قصد دارند با معتاد کردن این جوانان آنها را از صحنه اعتراضات دور و حذف و به ترتیبی خاموش و بی رمق کنند.»

حسب اطلاع کانون حقوق بشر ایران، بند یک زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) را تخلیه کرده اند و بازداشت شدگان جدید را به بند یک منتقل کرده اند، که این امر باعث فشردگی بیش از حد در سایر بندها شده است. در هفته اول مهر حدود ۱۰۰ نفر را به آنجا برده اند.

بر اساس گزارشات رسیده، ماموران با بازداشت شدگان با خشونت رفتار کرده و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

شایان ذکر است بر اساس ماده ۲۷۶ آیین نامه سازمان زندانها، «بازداشت شدگان باید تا زمان صدور حکم قطعی از زندانیان محکوم تفکیک و حسب مورد در بخش مربوط، به نحو جدا نگهداری شوند،» قرار دادن محکومان مواد مخدر در کنار این بازداشت شدگان، نقض اصل قانون تفکیک جرائم از قوانین همین نظام است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)