حلقه تحریم بر دور گردن خامنه‌ای و حکومتش تنگ‌تر می‌شود

با افزوده‌شدن تحریم‌های جدید روزهای اخیر و به دلایل مختلف،‌ از جمله تحریم‌‌های حقوق بشری و تحریم‌های تسلیحاتی، حلقه تحریم‌ها بر دور گردن خامنه‌ای و منصوبانش به دلیل نقض حقوق بشر مردم ایران تنگ‌تر می‌شود.

اخیرا تحریم‌های حقوق بشری از سوی کشورهای کانادا، انگلستان، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سران و مقامات حکومت ولایت فقیه به دلیل سرکوب خونین قیام سراسری مردم ایران اعمال شده است.

در ادامه این تحریم‌ها واشنگتن فری‌بیکن در گزارشی اعلام نمود که جیم بنکس از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالات متحده طرحی به نام «قانون مهسا امینی» را به مجلس این کشور ارائه کرده و بر اساس آن خواستار تحریم علی خامنه‌ای، ولی فقیه حکومت ایران،‌ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منصوب خامنه‌ای و دیگر سران حکومت ایران به دلیل نقش‌شان در نقض گسترده حقوق بشر مردم ایران و حمایت از تروریسم شده است.

سران حکومت ایران سوژه‌ی اصلی تحریم‌ها

بر اساس طرحی که جیم بنکس، نماینده مجلس آمریکا به این مجلس ارائه کرده،‌ دارایی‌ سران حکومت ایران از جمله خامنه‌ای و رئیسی به دلیل شرکت در نقض حقوق بشر و سرکوب قیام سراسری مردم ایران مسدود خواهد شد.

در بخشی از طرح ارائه شده از سوی جیم بنکس آمده است علی خامنه‌ای بر قوه قضائیه،‌ دستگاه‌های امنیتی مانند وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، بسیج و تمامی ارگان‌هایی که در نقض حقوق بشر مردم ایران دخیل هستند اختیار تام و تمام دارد.

حمایت برخی از نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از طرح مزبور

پس از ارائه این طرح توسط جیم بنکس برخی از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالات متحده حمایت خود را از این طرح اعلام کردند.

از جمله کلودیا تنی از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان، ضمن اشاره به کشته‌شدن بیش از ۲۰۰ نفر در قیام سراسری مردم ایران اعلام کرد من به طرح جیم بنکس می‌پیوندم تا «قانون مهسا» را برای تدوین تحریم‌هایی علیه رهبران ارشد حکومت ایران و ناقضان حقوق بشر معرفی کنیم.

ژیو وانگ، زندانی پیشین آمریکایی در ایران نیز اعلام کرد طرح جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا موسوم به «قانون مهسا امینی» بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های حقوق بشری را علیه خامنه‌ای و حلقه نزدیکانش اعلام و اعمال می‌کند و کمترین تاثیرات جانبی را بر مردم ایران دارد.

تکمیل‌شدن حلقه تحریم‌ها بر دور گردن خامنه‌ای و حکومتش

شایان ذکر است کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱، یازده شخصیت و چهار نهاد حکومت ولایت فقیه را ذیل تحریم‌های حقوق بشری خود قرار داد. [تحریم اروپا چه تاثیری بر اقتصاد ورشکسته ایران خواهد گذاشت؟]

از جمله این شخصیت‌ها می‌‌توان به محمد رستمی؛ رئیس «پلیس امنیت اخلاقی» موسوم به «گشت ارشاد» و احمد میررضایی؛ رئیس شاخه تهران «گشت ارشاد» و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت ابراهیم رئیسی اشاره کرد.

اتحادیه اروپا همچنین «پلیس امنیت اخلاقی» موسوم به «گشت ارشاد»، نیروی انتظامی حکومت ایران و بخش سایبری سپاه پاسداران را به عنوان نهادهایی که ذیل تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند اعلام کرد.

اعمال تحریم‌های انگلستان علیه حکومت ایران

علاوه بر تحریم‌های اتحادیه اروپا، وزارت خارجه انگلستان نیز فرماندهان «گشت ارشاد» و همچنین غلامرضا سلیمانی، رئیس نیروی بسیج سپاه پاسداران، حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی ناجا و حسین اشتری، فرمانده کل نیروی انتظامی حکومت ایران را تحریم کرده بود.

با هم‌افزایی تحریم‌هایی که تا کنون توسط اتحادیه اروپا، انگلستان، کانادا، آمریکا و… بر سران و مقامات حکومت ایران اعمال کرده‌اند، می‌توان این واقعیت را طرح کرد که حلقه تحریم بر دور گردن خامنه‌ای و حکومتش روز به روز تنگ و تنگ‌تر می‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)