خواهران و برادرانم،  شما که امروز در ایران با پدرسالاری، دین سالاری و الیگارشی طبقاتی مبارزه می‌کنید، شما که با آشکار کردن چهره خود، با خون خود در خیابان ها، این مبارزه مشترک را یک قدم بیشتر در راه رهایی جهانی از اقتدار پیش می‌برید. من با شما مرگ وحشت را اعلام می‌کنم و از آن حظ می‌برم.

 هیچ تجربه ای از استبداد و نوکری را نمی توان با تجربه دیگری مقایسه کرد.  شکنجه‌هایی که دولت ایران در طول تاریخش بر شما تحمیل کرده است، قابل تصور نیست.  اما مبارزه ما را متحد می کند. در یونان روز به روز زن کشی در حال افزایش است. کشیش‌ها تجاوز جنسی را با اظهارات رسمی خود توجیه می کنند. بر فقیر شدن استثمارشدگان و طردشدگان، کشتار مهاجران و سرکوب نظامی، مانند همه جا، ردای ناسیونالیسم  پوشانده‌اند.

همه دولت ها، اعم از ایران، یونان، روسیه، ترکیه و غیره مقاومت اجتماعی را به عنوان «دشمن خارجی» به تصویر می کشند.  مردم مرز ندارند ،همه با هم دنیا را تغییر خواهیم داد. تاریخ به ما آموخته است که تنها از طریق “هدایت اجتماعی قائم به خود” و دفاع از خود می توان قدرت مردمی را ایجاد کرد. همبستگی، که به برابری از طریق کنفدرالیسم در داخل و در دو طرف مرزها می انجامد، این راه ماست.  به همین دلیل، من مجدداً به جنبش آزادی بخش کورد به خاطر سهمی که با ایثار بی حد و حصر در ساخت جنبش انقلابی انترناسیونالیستی، بینا فرهنگی و بدون مرز در خاورمیانه و به ویژه در مبارزه جهانی زنان داشته، تبریک می‌گویم. 

 لاشخورهای امپریالیسم سلطه‌گر شمال آتلانتیک به دنبال استفاده از شورش اجتماعی در ایران هستند تا یکی از رژیم های خود را برپا کنند. ‌بخش‌هایی از طبقه سرمایه‌دار فارس مدت‌هاست که منتظرند تا با سرکوب شورش اجتماعی، موقعیت خود را به‌عنوان استثمارگر در یک رژیم جدید ارتقا دهند، درست مانند کاری که خمینی در سال ۱۹۷۹ با ارتش و «پاسداران» خود انجام داد. خواهران و برادرانم، شما نباید حتی برای یک روز بیشتر هم این دیکتاتوری دین‌سالار را تحمل کنید. و در عین حال، به نفع سرمایه‌داری جنگ طلب، قدرت خود را به حکمرانان جدید تسلیم نکنید، ایمان خود را به قدرت مردمی رها نکنید. ما به هیچ اردوگاه دولتی تعلق نداریم. 

انقلاب زنان راه را برای عصری جدید، بدون اقتدار هموار می‌کند. شما امید متقابل ما را در دستان خود نگه داشته‌اید. با تمام وجودم دستان شما را می‌فشارم. افتخار و خشم برای مهسا امینی افتخار و خشم برای همه زنان و مردان قهرمانی که شهید راه آزادی می‌شوند.

دیمیتریس چتزیواسیلیادیس  زندان دوموکوس ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)