محسن منصوری استاندار تهران از بازداشت ۱۸۰۰ نفر از افراد شرکت کننده در اعتراضات تهران تنها در یک شب خبر داد.

کانون حقوق بشر ایران، پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱؛ محسن منصوری استاندار تهران در حساب شخصی خود از بازداشت حدود ۱۸۰۰ نفر در تهران در اعتراضات روز دوشنبه ۲۸ شهریور خبر داد. وی همچنین پیشتر از بازداشت سه تبعه کشورهای خارجی خبر داده بود اما به اسامی آنها اشاره ای نکرده بود.

استاندار تهران در حساب خود به نظم و انضباط و برنامه ریزی تجمعات اشاره کرده و تلاش کرده است آنرا به عناصری غیر از جوانان شجاع ایران نسبت بدهد.

از سوی دیگر به گزارش ایران وایر، زنان بازداشتی در تجمعات دو روز تهران، به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند. بر اساس این گزارش روز دوشنبه ۵۰ نفر و روز سه شنبه ۳۰ زن به زندان قرچک منتقل شده‌اند. 

محسن منصوری در حساب خود نوشت: «حدود ۱۸۰۰ نفر از افراد حاضر در تجمعات دوشنبه شب تهران، سابقه ی حضور در تجمعات و بعضا اغتشاشات قبلی را دارند. از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر دارای سابقه ی قابل توجه و پرونده در دستگاه های مختلف انتظامی، امنیتی و قضایی هستند.»

منصوری در گزارش خود تلاش کرد اعتراضات را به عناصری خارج از مردم ایران نسبت بدهد و نوشت: «بنا به گزارش دقیق دستگاه های متولی، در مسائل اخیر تهران، ردپای مداخله ی برخی از سفارتخانه ها و سرویس های خارجی به وضوح مشاهده میشود. در بازداشت های شب گذشته تجمعات تهران، تبعه هایی از سه کشور خارجی دستگیر شدند.»

استاندار تهران با اذعان به سازماندهی شده بودن اعتراضات گفت:‌ «عناصر اصلی هسته های اولیه تجمعات امشب تهران کاملا سازماندهی شده، آموزش دیده و با برنامه به دنبال ایجاد اغتشاش در تهران بودند. آتش زدن پرچم، ریختن گازوییل در معابر، پرتاب سنگ، حمله به پلیس، آتش زدن موتور و سطل زباله، تخریب اموال عمومی و …کار مردم عادی نیست.»

شایان ذکر است بدنبال قتل مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز، تجمعات اعتراضی سراسری از روز ۲۷ شهریور در بسیاری شهرها شکل گرفت. روز دوشنبه ۲۷ شهریور اولین روز سراسری شدن اعتراضات بود که این مهره حکومتی به آن اشاره کرده است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)