حکم اعدام دو زندانی از جمله یک تبعه افغانستان در تایباد اجرا شد، هفت زندانی دیگر در قزلحصار و قم به سلول انفرادی منتقل شدند

با اعدام دو زندانی از جمله یک تبعه افغانستان در زندان تایباد شمار اعدام شدگان در یک روز به دستکم ۱۲ نفر در زندانهای تایباد،‌ میناب و مرکزی کرج رسید.

کانون حقوق بشر ایران؛ سحرگاه روز جاری سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱، حکم اعدام دو زندانی به نامهای خلق الله فهیم زاده و حسن حق وردی زاده با اتهام مودا مخدر در زندان تایباد اجرا شد.

سازمان حقوق بشر ایران که این گزارش را منتشر کرد به نقل از یک منبع مطلع نوشت: ««خلق الله فهیم‌زاده اهل افغانستان بود و از دو سال و نیم پیش در زندان به‌سر میبرد. حسن حق‌وردی‌زاده نیز از حدود سه سال پیش در زندان به‌سر میبرد.»

به این ترتیب امروز سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ حکم اعدام دستکم ۱۲ زندانی در زندانهای مرکزی کرج، میناب و تایباد اجرا شده و شمار اعدام شدگان از ابتدای سال جاری به دستکم ۳۳۰ نفر رسیده است.

همچنین براساس گزارشات رسیده امروز ۶ زندانی در زندان قزلحصار و یک زندانی در زندان قم جهت اجرای حکم به سلول های انفرادی منتقل شده اند.

کانون حقوق بشر ایران خواستار توقف فوری اجرای احکام اعدام است. ما از سازمان ملل و شورای حقوق بشر می خواهیم برای توقف اعدامها در ایران اقدام فوری بعمل بیاورند.

اجرای حکم اعدام ۱۰ زندانی در زندانهای مرکزی کرج و میناب اجرا شد

بیشتر بخوانید:

اجرای حکم اعدام ۱۰ زندانی در زندانهای مرکزی کرج و میناب اجرا شد

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)