آزمونی دیگر برای سازمان ملل و جامعه جهانی

درخواست جهت امضای همگانی، هموطنان عزیز در این کارزار شرکت کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید!  

 

حفظ ارزش‌های انسانی ایجاب می‌کند تا از حضور ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد جلوگیری شود 

ابراهیم رئیسی،‌ رئیس جمهور منتصب خامنه ای که در روندی فرمایشی و نامشروع از سوی «دولت پنهان» ‌به این مقام رسیده به تازگی گفته است که می‌خواهد برای شرکت در اجلاس آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک سفر کند.

رئیسی، سال گذشته، نگران از واکنش‌های خصمانه مطبوعات و ترس از اقدامات احتمالی قضائی علیه شخص او در رابطه با پرونده‌های متعدد نقض حقوق بشر، به ویژه دست داشتن دراعدام‌های دسته جمعی هزاران زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ شمسی، به بهانه شیوع بیماری «کوید»، از حضور در مجمع عمومی خودداری وبه فرستادن یک پیام از طریق مجازی اکتفا کرد.

درگیری‌های متعدد کنونی در عرصه بین‌المللی،  جنگ میان روسیه و اوکراین، و ادامه بحران‌های دیگر در خاورمیانه و خاور دور، اکنون این تصور را به رئیسی داده است که می تواند با استفاده از درگیری‌های این سوی و آن سوی جهان، بدون دردسر در سازمان ملل حاضر شود و آبرویی برای خود تعریف کند و در تنگنایی که در داخل کشور گرفتار آن است مهلتی هرچند کوتاه، برای ادامه زندگی سیاسی‌اش به دست آورد.

جا دارد همه نیروهای آزادیخواه جهان برای دفاع از ارزش‌های اساسی و انسانی مندرج در منشور سازمان ملل متحد بپا خیزند و اجازه ندهند این ارزش‌های حیاتی انسانی که خون‌بهای میلیون‌ها انسان در پیروزی آزادی بر فاشیزم، در پایان جنگ جهانی دوم بود،‌ بازیچه دست جنایتکارانی مانند ابراهیم رئیسی شود.

در حالی که به تازگی دستگاه قضایی سوئد، حکم ۶۷ سال زندان برای یکی از زیردستان رئیسی (حمید نوری) صادر کرده است، مراجع قضایی ایالت نیویورک نیز وظیفه دارند در دفاع از این ارزش‌ها، به سهم خود و با الهام از اقدام شجاعانه قوه قضائیه کشور سوئد، وارد عمل شوند و ازهم اکنون زمینه قانونی برای صدور کیفرخواست علیه ابراهیم رئیسی و محاکمه او را فراهم سازند؛ محاکمه برای جرائمی که مدارک انکارناپذیری برای اثبات نقش ویژه و مشارکت رییسی در آن جرایم ثابت شده است. 

ما امضا کنندگان زیر که علیرغم سلیقه‌های خاص، و باورها و تشکلهای متفاوت سیاسی خود، معتقد و ملتزم به اصول آزادی و انسانی، و احترام به اراده و حاکمیت ملت ایران در آینده سیاسی کشور هستیم، از جامعه بین‌المللی انتظار داریم که در این زمینه اساسی، اجازه ندهند آرمان‌ها وارزش‌های انسانی و عدالتخواهانه آنها، بیش از این بازیچه رئیسی‌ها و امثال او گردد. این فرصت یکی دیگر از آزمون‌های تاریخی جامعه بین‌الملل برای پای‌بندی‌اش به حقوق بشر است.

در این لینک که شامل متن انگلیسی و فارسی است می‌توانید امضاها را ببینید و خود نیز امضا کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)