بدون هیچ ترتیب خاصی:

یک: وانمود کردن به این که کشور پشت رییس‌جمهور که با رفتن به کنگره برای کسب موافقت «کارش را درست انجام داد» متحد می­­­­­­­­­­­­­­­شود­. این رتبه‌ی اوباما را بالا می­برد و، در نتیجه، به­طور غیرمستقیم می­گوید که باید به برنامه­های دیگر او اعتبار بیشتری داد. رییس‌جمهورهای دوران جنگ همواره از پشتیبانی بیشتری برخوردار می­شوند.

دو: آدرنالین مردم سریع بالا می­رود. تأثیرش را هرگز نباید دست کم گرفت. منافذ را تمیز می­کند، گذشته­ها را تطهیر می­کند، و موقتاً، به­طور نیابتی… اگر دسترسی­ شما به کارکرد­های مغزی­تان خیلی ناچیز باشد، سرخوردگی­تان را کم می­کند.

سه: در این­صورت، رأی مثبت کنگره را گرفتن باز هم چند دقیقه ای این توهم را زنده می کند، که ما یک جمهوری قانون­مند داریم، و صاحب دولتی پای‌بند عدالت هستیم.

چهار: کمک می کند تا دستور کار از مدت­ها پیش تدوین‌شده­ی ایالات متحد ـ اسراییل مبنی بر به­هم ریختن ثبات سوریه و باعث تقسیم آن به صف بندی­های قومیتی/ملیتی دائم در حال جنگ و پر هرج و مرج جامه­ی عمل بپوشد.

پنج: مانع ساخت خط لوله­ی سراسری گازطبیعی در سوریه می شود، که قرار است با فرستادن گاز ایران به اروپا به اقتصاد ایران رونق بخشد. اقتصاد ایران باید نابود شود.

شش: به سراسر خاورمیانه پیامی می­فرستد حاکی از این­که ایالات متحد قدرتمند است و دلار باید ارز ذخیره­ای در تمامی مبادلات نفتی باشد.

هفت: به مجموعه­ی نظامی- صنعتی ایالات متحد که خواست آن جنگ و باز هم جنگ است خوراک می­رساند.

هشت: به هدف درازمدت جهانی سازی/بازار آزاد، که مستلزم گرفتار بدهی و گرفتار رنج درمان‌ناپذیر کردن تمامی خاورمیانه است یاری می­رساند… و سپس با سرمایه­گذاری نخبگان بانکی خارجی دست به بازسازی منطقه و تصاحب کل آن می­زند.

نه: حواس امریکایی­ها را از شماری رسوایی­ها پرت می­کند، از جمله بنغازی، [عملیات] سریع و خشمگین *، جرایم بخش [موسسات] غیر انتقاعی اداره­ی مالیات بر درآمد، جاسوسی­های آژانس امنیت ملی، ادامه­ی جنگ ناموفق در افغانستان، و سرمایه­گذاری­ای در اقتصاد داخلی که مدام تعداد بیشتری را به­زیر خط فقر می­فرستد.

هیچ یک از این دلایل هیچ­گونه ربطی با «تنبیه کردن اسد به­خاطر استفاده از سلاح­های شیمیایی ندارد.» درهرحال هم کل این سناریو به­شدت مورد تردید بوده است.

دولت­­­تان دارد کار می‌کند.

(ترجمه: فیروزه مهاجر)

یادداشت بالا ترجمه‌ای است از:

Jon Rappoport, The top 9 real reasons to go to war in Syria

جان راپوپورت، نویسنده­ی دو مجموعه مقالات آتشین THE MATRIX REVEALED و EXIT FROM THEMATRIX، کاندیدای نمایندگی کنگره از بیست و نهمین منطقه­ی کالیفرنیا بوده است. او که نامزد دریافت جایزه پولیتزر بوده به مدت ۳۰ سال به کار گزارشگری تحقیقی اشتغال داشته، و درCBS Healthwatch, LA Weekly, Spin Magazine, Stern و شماری نشریه­های دیگر در اروپا و ایالات متحد مقاله­هایی در زمینه­ی سیاست، پزشکی و بهداشت نوشته است. جان سخنرانی ها و سمینارهایی در نقاط مختلف دنیا درباره­ی سیاست جهانی، بهداشت، منطق، و قدرت خلاق برگزار کرده است. می­توانید برای دریافت رایگان ای­میل­هایش­ در سایت او ثبت نام کنید: www.nomorefakenews.com

*Fast&Furious

اشاره به عملیات فروش اسلحه توسط موسسه الکل، تنباکو و سلاح­های آتشین AFTدر آریزونا است، که در فاصله­­ی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ یک ردیف عملیات فروش اسلحه با خریدار پوشالی straw buyers را به امید دستیابی از این طریق به دانه‌درشت‌های کارتل­های مواد مخدر در مکزیک صورت داد. اما بیشتر سلاح ها ردیابی نشد و بلکه به فساد و جنایت­های بیش‌تری انجامید. عنوان این عملیات از یک ردیف فیلم سینمایی با همین نام گرفته شده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com