انتقال فرنگیس مظلوم به بیمارستان و بازگرداندن وی به زندان بدون رسیدگی پزشکی

 
 

خانم فرنگیس مظلوم برغم نیاز ضروری به بستری در بیمارستان، بدلیل عدم امضای دادیار به زندان برگردانده شد

کانون حقوق بشر ایران، ۳۰ مرداد ۱۴۰۱؛ خانم فرنگیس مظلوم صبح امروز بدلیل درد و سوزش قلب به بیمارستان طالقانی منتقل شد، به گفته پزشک وی می باید در بیمارستان بستری می شد اما بدلیل عدم امضای دادیار مجددا به زندان بازگردانده شد.

یک منبع مطلع به کانون حقوق بشر ایران گفت: «امروز ساعت نه صبح خانم فرنگیس مظلوم به دلیل درد و سوزش قلب به بیمارستان طالقانی اعزام شد. وی تا ساعت دو در بیمارستان بود. تشخیص پزشک بستری شدن ایشان بود اما چون مجوز بستری شدن توسط دادیار امضا نشده بود او را به بند بازگرداندند.»

شایان ذکر است خانواده و نزدیکان وی تا ساعتها از وضعیت وی بی اطلاع بوده و در نگرانی بسر می بردند.

وضعیت جسمی خانم فرنگیس مظلوم وخیم است و او توان تحمل حبس ندارد. وی پیش از انتقال به زندان دچار سکته مغزی شده بود. همچنین از بیماری قلبی، درد شدید پا، مشکل چشم و سایر مشکلات رنج می برد.

علی شریف زاده وکیل خانم مظلوم در زمان انتقال خانم مظلوم به زندان در حساب شخصی خود نوشته بود:

«فرنگیس مظلوم به زندان اوین منتقل شد با توجه به نظریه پزشکی قانونی که اعلام کرده است باید در مدت حبس یکسری مراقبتهای درمانی انجام شود و این امکانات و مراقبتهادر زندان وجود ندارد، پس مسئولین زندان باید از پذیرش ایشان خودداری نمایند و مسئولیت سلامتی موکلم بعهده آنها می باشد.»

خانم فرنگیس مظلوم روز سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، برغم شرایط وخیم جسمی، مشکلات قلبی، سکته مغزی و درد شدید پا که نیاز مبرم به عمل جراحی دارد با فشار وزارت اطلاعات به زندان اوین منتقل شد.

خانم فرنگیس مظلوم پیش از این در یک دادگاه غیابی توسط قاضی عموزاد به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت و تبلیغ علیه نظام» به ۶ سال زندان محکوم شده بود. پس از درخواست واخواهی ایشان، روز ۷ مهرماه ۹۹، جلسه واخواهی توسط قاضی سیدعلی مظلوم در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب برگزار شد.

خانم مظلوم نهایتا توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم از طریق ارتباط گیری با سازمان مجاهدین خلق» به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه های معاند نظام» به ۶ ماه حبس و مجموعا به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
این حکم اسفندماه سال گذشته در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شده که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱ سال زندان برای وی قابل اجرا است.

فرنگیس مظلوم به دلیل حمایت از فرزندش زندانی سیاسی سهیل عربی، در تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل خواهرش بازداشت و به سلول انفرادی بند امنیتی ۲۰۹ در زندان اوین منتقل گردید. وی در تاریخ ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۸، پس از اتمام مراحل بازجوئی بطور موقت تا اتمام مراحل دادرسی با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان آزاد شد.

به گفته سهیل عربی، گناه فرنگیس مظلوم دادخواهی از فرزند دادخواهش است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)