لحظه رانش زمین و ورود هولناک سیل به امامزاده داوود

لحظه ترسناک ورود سیلاب شدید پس از رانش زمین به صحن امامزاده داوود تهران و نجات فردی که زیر گل و لای گیر کرده بود

وقوع سیل در امامزاده داوود تهران ۲ کشته و ۲ مفقودی در پی داشته است. این حادثه در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۱ بوقوع پیوست. به گفته شاهدان صحنه رانش زمین و سیلاب در منطقه امامزاده داوود تهران در ساعت ۱.۳۰ دقیقه صبح روی داد. در اثر این سیل حجم زیادی از گل و لای را به این منطقه و روستاهای اطراف آورده است.

به گفته مقامات استانی رانش زمین درپی بارندگی روز پنجشنبه در منطقه امامزاده داوود تهران ۷ نفر مصدوم برجای گذاشته است. رئیس اورژانس کشور در رابطه با سیل در امامزاده داوود تهران می‌گوید:

«ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد…گزارش‌های ما از صحنه از مصدومیت هفت نفر خبر می‌دهد که خوشبختانه حال همه آنها خوب است… در حال حاضر وضعیت آرام و عادی است و همچنین زائرانی که در بالا بودند توسط تیم‌های امدادی اورژانس و عوامل انتظامی در حال انتقال به پایین دست هستند.

سیلاب‌های مهیب در تهران و سایر نقاط کشور

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران سیلاب در این منطقه تاکنون ۲ فوتی و ۸ مصدوم بهمراه داشته است. جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

این سیل بعد از بارش شدید باران در استان‌تهران رخ داد. مردم تهران به خصوص در مناطق غربی و جنوبی استان شاهد آب‌گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن و امامزاده داوود بودند.

مردم بیشتر نقاط کشور بخصوص در استان‌های جنوبی در یک هفته گذشته شاهد سیلاب‌های شدید بودند. بسیاری از شهرها و روستاها در استان‌های سیستان‌ و بلوچستان، فارس، کرمان در این روزها شاهد سیلاب‌های مهیبی بودند. به گفته کارشناسان این میزان بارندگی در تابستان طی ۵۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)