در چند روز اخیر دو خبر در رسانه‌ها پخش شد که البته مورد توجه پی‌گیران و علاقمندان نیز قرار گرفت و به ظاهر چیز تازه‌ای در بر نداشت و واقع هم این است که خبرهای ایران اصلا جدید نیست، نظام سیاسی سترون، زندگی اجتماعی و خبرهای روزانه را نیز کهنه و ملا‌ل‌آور می‌کند.

اولین خبری که توجه‌ام را جلب کرد مربوط به صحبت‌های رحیم صفوی،‌ فرمانده پیشین سپاه پاسداران در دوره آموزش عالی ستاد بود. این خبر از دو وجه برای من جالب بود: ۱) در روزهای شلیک به هواپیمای اوکراینی نوشتم این حادثه اگر عمدی نباشد به هیچ وجه در چارچوب خطای انسانی نمی‌گنجد. در واقع در خوشبینانه‌ترین حالت این یک خطای سیستمی است، نشان هم آن است که افرادی مانند محسن رضایی و رحیم صفوی و فدوی و حاجی‌زاده و دیگر فرماندهان در دوره‌های آموزش عالی تدریس می‌کنند و به تربیت پرسنل مشغولند. اشاره کردم این افراد بالعموم کسانی هستند که اگر توانسته باشند دوره‌های آموزش متوسطه و دبیرستان را تمام کنند، آنچنان از هوش آموزشی اندکی برخوردار بودند که مورد توجه دیگر شاگردان قرار داشتند. تدریس شخصی مانند رحیم صفوی با این هوش آموزشی اندک در دوره‌های آموزش عالی، خود اصلا به معنی یک جنایت هولناک و معادل یک کشتار جمعی عظیم و نابودی منابع بی‌شمار است. فراموش نکینم که نتایج فردای ما محصول عمل امروز ماست. ۲) اما یک وجه دیگر از این خبر نیز برای من جالب بود. در فیلمی که از دیدار فرماندهان عالی‌رتبه سپاه با رهبر نظام منتشر شد، زبان بدن صفوی که کنار سرلشکر باقری نشسته دیدنی است. او که مدام در حال «وول خوردن» است در واکنش به سخنی از خامنه‌ای با لبخند به باقری رو می‌کند به این انتظار که جواب متقابلی دریافت کند. باقری البته کاملا بی‌اعتناء به اوست و آشکار است اختلاف مهمی باید بین این دو وجود داشته باشد. احتمالا موضوع باید مربوط باشد به رفتاری خلاف هنجار از جناب صفوی. به گمانم سخنان اخیر او از روی ترس بیان شد برای حذف نشدن یا درز گرفتن آن رفتار غیرهنجار.

موضوع دوم مربوط به بازنشر تحریف شده سخنان فوتبالیست مشهور جناب رونالدو است. انتشار این کلیپ در واقع نمایاننده کلیت نظام اسلامی و فلسفه حکمرانی سیاسی شیعه است (حداقل فرقه امامیه دوازده‌هی). تردید کمی می‌توان داشت که رسانه حکومت نمی‌دانسته که فکت‌چک آن چه آسان است و در مدت کوتاهی تشت رسوایی او صدا خواهد داد. اما آیا مخاطبان این برنامه فقط آن اندک افرادی هستند که در تاریکی اهریمنی گرفتار آمده‌اند و همنشین شیطانی دروغ شده‌اند و روشنایی را با ظلمت طاق زده‌اند؟ اصلا چنین نیست. مخاطبان آن برنامه عموم مردمند. اما پیام این ویدئو برای دیگران چیست؟ البته حامل پیام‌های متعددی است اما مهمترینش این است که به دیگران نشان دهد سربازان امام زمانشان را عموما چه طیف افرادی تشکیل می‌دهند – به قول جعفر شجونی سقط شده، سگانی که به فرمان رهبر، آماده‌اند خرخره مخالفین را بجوند- هنر و توانایی شگفتی‌آور تمام نظام‌های ایدئولوژیک – از شبه امپراطوری آشور در میانرودان باستان گرفته تا زمان کنونی- این است که قوه تمییز انسان را زایل کند و با زوال این قوه، در واقع قوه عقل یا همان نطق در انسان زایل شود. با زایل شدن قوه نطق یا عقل، انسانیت نیز به حکم انسان حیوان ناطق زایل می‌شود و این هدف تمامی نظام‌های ایدئولوژیک است که انسان را در نهایت در معبد امر مقدس ذبح کند. آشنایی اندکی با روحیات و خلقیات رهبر پیشین و کنونی نظام کافی است تا به سرمستی سکرآور آنان در دست یافتن به ورد جادویی که طرفدارانشان را از انسانیت زایل می‌کند و به سگان خرخره جونده‌ تبدیل می‌نماید، پی برد. چنین ورد جادویی را جناب خمینی و خامنه‌ای البته نظر و لطف مخصوص الله می‌دانند اما در واقع امر شایعی است که در تمام نظام‌های ایدئولوژیک دیده می‌شود و ربطی به الله یا آشور و مردوک و یهوه ندارد. از یاد نبریم شیعه دوازده امامی در قرن چهارم توسط مفید بر بنیان دروغ بناشد یعنی مفروض گرفتن اصل امامت به عنوان رکن دیانت. این دروغ به تدریج رشد کرد و فربه شد و تمام باورهای شیعه را پر کرد آنچنان که کمتر جایی را برای خداوند مسلمین یعنی الله باقی گذاشت و تقریبا او را از صحنه عالم حذف کرد و مدیریت جهان را دستان امام غایب گذاشت و کلید گنج‌های آسمان و زمین را در جیب او.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)