چند روزیست که به مناسبت آغاز ماه افتخار، تصاویر ادیت شده از شهرهای ایران را که به پرچم‌های رنگین‌کمانی مزین شده‌اند در اینستاگرام شش‌رنگ منتشر کردیم.

این اقدام به مذاق ارتش سایبری خوش نیامده و اسنیتاگرام شش‌رنگ را مودر حمله قرار دادند. این حمله‌ها به زیر عکسی که از علی خامنه‌ای از مراسم رژه افتخار لندن در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده بودیم کشانده شد و مشخص شد که نه تنها چشم ندارند ما را در شهرهایمان ببینند بلکه از رنگین‌کمانی شدن رهبرشان خونشان سخت به جوش آمده است.

 

 

این تصاویر مناقشه برانگیز و جذاب مربوط به مراسم پراید سال ۲۰۱۸ در لندن است. حرکتی که از سوی برخی از فعالین اکس-مسلم (مسلمانان اسبق) در بریتانیا سازماندهی شده بود.

این تصاویر و شعار “الله هم همجنسگراست” باعث شد مسجد شرق لندن که یک مسجد نماینده تنفرپراکنی و تهدید به قتل علیه همجنسگرایان و روشنفکران است نامه ای به مسئولین پراید لندن داده و شعارهای این صف را اسلام‌ستیز خوانده و باعث شدند سازمان‌دهندگان مراسم پراید یک تحقیق و تفحص در این مورد انجام داده و بعد از ۸ ماه مجددا اجازه بازگشت ما به پراید رو دادند. اینکه یک جریان شبه فاشیستی مرتجع در لندن می تواند باعث چنین روندی شود نیز تاسف آور است.

 

پلاکارد الله ایز گی (۲۰۱۷ اولین سال مارش این گروه در پراید لندن بود) در تظاهرات سال ۲۰۱۸ پلیس برای جمع کردن شعار “خدا هم همجنسگراست” بسوی تظاهر کنندگان رفت و عنوان کرد که این پلاکارد باعث خشم و ناراحتی مسلمانان شده و باید جمعش کنید و یکی دو تا پلاکارد رو گرفتند و مریم نمازی از دادن پلاکارد خودداری و شروع به اعتراض کرد که باعث عقب نشینی پلیس شد.
در عین حال بسیاری از فعالین حقوق بشر و اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ به این استاندارد دوگانه پلیس و برگزارکنندگان اعتراض کردند و گفتند همیشه شعار “مسیح هم همجنسگراست” در این تظاهرات حمل شده و برگزار کنندگان به اعتراضات کلیسا بی تفاوت بوده اند، اما مسلمانان و خشمشان همیشه دلیلی برای سرکوب آزادی بیان دیگران شده است و جالب است که همین مسلمانان حق دارند دائم علیه ما نفرت پراکنی کرده و ما را تهدید به قتل کنند و این امر گویا کم کم دارد به امری عادی بدل می شود. باید با این عادی شدن نفرت پراکنی مبارزه کرد. اگر همجنسگرایی قبیح نیست، که نیست، پس همجنسگرا بودن خدا نیز توهین نیست.
این خدا، خدای همه خداباوران است.
چه همجنسگرا و چه غیر آن.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)