چند سال پیش با یک رسانه‌ی دست راستی مصاحبه‌ای داشتم از من پرسیدند  آیا احزاب سیاسی ایران نباید رضا پهلوی را بعنوان رهبر بپذیرند. در جواب گفتم در ایران گرایشات سیاسی مطرح هستند نه فرد، تحولات و وضعیت در ایران بر اساس  گرایشات سیاسی شکل گرفته است فکر می کنم تاریخ آقای پهلوی گذشته باشد. صرفنظر از تبلیغات رسانه‌های دست راستی ایشان شانسی ندارند و خود ایشان هم این را درک کردنداند…. 
 
مصاحبه کننده متأثر شده مثل اینکه از گفتگو با من پشیمان شده بود… »
 
*رسانه های  بی بی سی، منوتو، اینترنشنال، رادیو فردا در همان بازی‌های کودکانه با عشق به سراغ پهلوان پلاستیکی نوه‌ی آفتاب ندیده :رضاخان” می روند. او که در پر قوخوابیده است بیدارش می کنند  بعنوان نامزد سلطنت با رویاهای زیبا او را راهی کاخ سعادت آباد می کنند با سلام نظامی از او استقبال می کنند…».
 
شازده خان  با این رویا  دوباره جلو دوربین ظاهر میشود با  تکرار،حرفها ی قدیمی نه گفتاری تازه برای گفتن….!!
 
[هنوز نمی فهمند که چهل و چهار سال گذاشته زمانه متفاوت تر و دچار تحولات جدی شده است  مردم وقتی بخواهند کسی را دست بیاندازند، او را  آهای شاهزده” صدا می زند….»
 
[بعد از انقلاب در فرانسه، یکی از مأموران امنیتی دولت انگلیس، به فرانسه آمده بود از همان ابتدای ورود به دنبال سلطنت طلبها می گشت بعد از تلاش فراوان خسته و ناامید در یک پاتوق لنگر انداخت، یک فرانسوی‌ کنجکاو که از هدف مسافر انگلیسی آگاه بود که به دنبال سلطنت  طلبها سرگردان است.
نزدیک رفت گفت چرا؟ خود را خسته و سراغ سلطنت طلبها می گردید ، 《سالهاست که در اینجا سلطنت  مرده….!!》
 
فرد انگلیسی از این گفتار متاثر شد و  گفت “چون تنها موجود منجمد شده‌ی هستند که تغییرناپذیزند”…».
 
چهار ژوئن ۲۰۲۲میلادی 
شمی صلواتی
#شمی_صلواتی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)