به گزارش سایت های لاهیگ و لایجان نیوز در جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان مهمانانی از پانزده استان و یک گروه مهمان از سلیمانیه عراق حضور داشتند و در مدت برگزاری این جشنواره با حضور اهالی تئاتر در کنار شهروندان لاهیجانی حال و هوای متفاو تی به لاهیجان داده بود.

در “چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از میان ۱۵۵ اثر نمایشی رسیده از پانزده استان ایران ۲۳ اثر به جشنواره راه یافت. به گفته شاهین جهانگیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان “شورای انتخاب آثار پس از بررسی ۱۵۵ اثر رسیده از ۱۵ استان کشور به دبیرخانه جشنواره، ۲۳ اثر را انتخاب کرده” که در جریان برگزاری این جشنواره در لاهیجان در ۱۳ نقطه شهر بیش از ۱۲۰ اجرا داشتند. به گفقته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان داوری چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند ذرا هادی مرزبان، کریم اکبری مبارکه و وحید فخرموسوی داوری کردند.

در بخش بازیگر زن جشنواره تئاتر خیابانی “حبیبه رحیمی برای بازی در نمایش قصه‌های ایرانی، آزاده دبیری برای بازی در نمایش گلادیاتور، منیژه واحد قاضیانی برای بازی در نمایش صیادان شهر دریایی، و نازیلا علیمی برای بازی در نمایش تندیس شهر” را به عنوان بازیگر برتر معرفی کرد.

احمد صمیمی برای بازی در نمایش بازیگری، محمدرضا پورعلی برای بازی در نمایش قصه‌های ایرانی و نمایش همیار، حامد عالمی‌پور برای بازی در نمایش غریبه‌ای از خانه، الیا شاکر برای بازی در نمایش صفر تا صفر نیز به عنوان هم بازیگران مرذ و برتر ما را دارد.

در بخش کارگردانی نیز میلاد حسین‌زاده برای نمایش همیار، محمود فرضی‌نژاد برای نمایش صیادان شهر دریایی، علی بیداویسی برای بازی نمایش افتو و معصومه اموری برای نمایش گلادیاتور” به عنوان بازیگران برتر معرفی شدند.

در پایان این مراسم با قدردانی از همه هنرمندانی که در چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند شرکت کرده بودند؛ از سوی هیأت داوران این جشنواره نمایش های “گلادیاتور به نویسندگی مصطفی بوعذار و کارگردانی معصومه عموری” از اهواز و نمایش “همیار” به نویسندگی و کارگردانی میلاد حسین زاده از آستانه اشرفیه به عنوان دو سهمیه جشنواره به تئاتر فجر راه یافتند. همچنین سه اثر نمایشی افتو از لاهیجان، بازگشت از تهران و صیادان شهر دریایی از سیاهکل برای اجرای عمومی در تهران برگزیده شدند.
جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از چهارم تا ششم شهریورماه جاری با حضور بیش از ۱۳۰ هنرمند از نقاط مختلف ایران و همچنین ده هنرمند از عراق، در شهر لاهیجان برگزار شد.”

چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان،عکس ها از از سایت های زبان گویا، لایگ، تسنیم، و لایجان نیوز:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com