کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، بنا به گزارش رسیده از خانواده زندانیان روز یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱، مسئولین زندان قرچک ورامین که پیش‌تر از اقدام زنان زندانی سیاسی در فراری دادن آخوند اژه‌ای از این زندان خشمگین بودند، در یک طرح برنامه ریزی شده زندانیان عادی را برعلیه زندانیان سیاسی تحریک کرده،‌ بطوری‌ که آنها به زندانیان سیاسی هجوم بردند.

مسئولان زندان قرچک ورامین، به زندانیان عادی این زندان گفتند که چون از طرف زندانیان سیاسی برعلیه شما شکایت شده، میخواهیم به آن رسیدگی کنیم. این درحالی‌است که شکایت زندانیان سیاسی مربوط به چندین ماه قبل بوده است.

رئیس و ماموران زندان که در صحنه حاضر بودند؛ از فرصت پیش آمده استفاده کرده و نه تنها اقدامی در جهت کاهش تنش انجام ندادند، بلکه به این درگیری دامن زدند.

لازم به ذکر است که در حالت معمول در اختلافات بین زندانیان، آن‌ها را به کمیته انضباطی فرا خوانده و تذکر داده می‌شد؛ اما این‌بار بطور غیرمعمول زندانیان را به دادگاه فراخواندند و علیه‌شان پرونده‌سازی کرده که آن‌ها را بر علیه زندانیان سیاسی بشورانند.

همه اینها حکایت از این دارد که مسئولان زندان قرچک ورامین بین زندانیان عادی بند خطرناک و زندانیان سیاسی قصد ایجاد درگیری دارند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، نسبت به جان و سلامت زندانیان سیاسی در زندان قرچک ورامین هشدار داده و از سازمان‌های بین المللی می‌خواهد دست به اقدام عاجل برای نجات جان این زندانیان، در زندان قرچک ورامین بزنند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)