این رویداد جهانی هر ساله در ۱ مارچ برگزار می‌شود. هدف آن شکستن کلیشه‌ها در مورد رفتارهای خود آسیب‌رسان است. بدین منظور افراد مختلف برای بالا بردن آگاهی مردم از تجربیات خود آشکارسازی می‌کنند. روبان نارنجی، نوشتن کلمه‌ی “عشق” بر روی بازو و کشیدن پروانه روی مچ دست، نمادهایی از حمایت از این کمپین هستند. بالا بردن آگاهی جامعه می‌تواند منجر به درک بیشتر و همدلی شود و ترس از قضاوت را از بین ببرد. در نتیجه تعداد افرادی که در تنهایی رنج می‌برند کمتر می شود.


در این روز خوب است که یادآور شویم که طبق تحقیقات انجام شده افراد جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی‌کیوپلاس در معرض خطر بیشتری برای انجام رفتارهای خود آسیب‌رسان هستند.

راهکارهای پیشنهادی در مواجه با کسی که رفتار خود آسیب رسان دارد.

نترسید و هول نشوید

بسیبار سخت است که بشنوید فردی که برای شما مهم است به خودش آسیب زده. ممکن است عصبانی، سردرگم یا نارحت بشوید. اگر نمی‌دانید چه واکنشی مناسب است که انجام دهید، هول نشوید، گاهی همین که در آن جا در کنار فرد حضور دارید کافی است.

شنونده باشید

اجازه بدهید آن فرد صحبت کند و احساساتش را بروز بدهد. سعی کنید وسط حرفش نپرید و از تصمیم گیری عجولانه پرهیز کنید.

کمکش کنید که حمایت و خدمات مناسب را پیدا کند

در مورد مراکز ارائه دهنده‌ی خدمات سلامت روان و اجتماعی اطلاعات کسب کنید و به او پیشنهاد کنید. گاهی گرفتن یک وقت مشاوره و همراهی کردن آن فرد می‌تواند مفید باشد.

برای مدت طولانی در کنارش باشید

انتظار این را نداشته باشید که همه چیز به سرعت حل شود. گاهی افراد سال‌های طولانی برای کنار آمدن با احساسات و شرایط رفتارهای خود آسیب‌رسان را انجام می‌دهند. به رابطه‌تان مثل قبل ادامه بدهید.

مراقب خودتان باشید

اگر احساس می‌کنید آشفته شدید، حمایت کردن دیگران برای شما سخت می شود. درخواست کردن حمایت و کمک برای خودتان هم بسیار مهم است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)