جان زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی بدلیل اعتصاب غذای خشک در زندان مریوان در خطر جدی است

بدنبال بی توجهی و بی مسئولیتی مسئولان زندان مریوان، زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی دست به اعتصاب غذای خشک زد.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از منابع موثق روز پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی در۲۱ امین روز اعتصاب خود بدلیل بی توجهی مسئولین زندان مریوان به خواسته هایش دست به اعتصاب غذای خشک زد.

این در حالی است که ابراهیم خلیل صدیقی همدانی ۶۳ ساله که به بیماری دیابت شدید مبتلا است نیاز به مراقبت و رسیدگیهای پزشکی و درمانی دارد و تا پیش از آن فرزندش مراقبت از وی را انجام میداد. به همین دلیل برای دومین بار بدلیل خلف وعده مسئولین زندان در رسیدگی به درخواستهایش و انتقال فرزندش سالار به نزد وی، اعتصاب غذایش را به اعتصاب غذای خشک تبدیل کرد.

پیشتر نیز زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی بدنبال عدم تحقق خواسته هایش مبنی بر انتقال خود و پسرش به زندان سنندج، از روز ۴ بهمن اعتصاب دارو کرده و بدلیل ابتلا به دیابت و عدم مصرف انسولین وضعیت قند خونش درشرایط خطرناکی قرار گرفته بود.

از سوی دیگر سالار صدیقی همدانی پسر زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی نیز از روز پنجشنبه ۱۴ بهمن، در زندان کامیاران دست به اعتصاب غذا زد.

دو زندانی سیاسی پدر و پسر ابراهیم خلیل و سالار صدیقی همدانی، روز یکشنبه ۱۹ دیماه۱۴۰۰، بصورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، از زندان ارومیه به زندانهای مریوان و کامیاران تبعید شدند. ابراهیم خلیل صدیقی همدانی به محض رسیدن به زندان مریوان دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرد تا فرزندم را نزد خودم نیاورید به اعتصاب ادامه خواهم داد.

انتقال ناگهانی به زندانهای کامیاران و مریوان بدلیل یک پرونده سازی جدید در زندان صورت گرفت. در این پرونده سازی جعلی، ابراهیم خلیل و سالار صدیقی همدانی به اتهام درگیری لفظی با داریوش بخشی رئیس بند و همچنین به اتهام تحریک زندانیان به اعتراض و اعتصاب، به تبعید به زندانهای مریوان و کامیاران محکوم شده و روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ این زندانیان را به این زندانها منتقل کردند.

اکنون جان این زندانی سیاسی ۶۳ ساله در معرض خطر جدی قرار گرفته است. کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، اعلام میکند؛ مسئولیت عواقب ناگوار این واقعه و اعتصاب غذای خشک این زندانی سیاسی، به عهده مسئولین زندان ارومیه و مریوان و دستگاه قضائیه است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)