در ساعات گذشته، پس از آنکه تقی رحمانی فعال ملی-مذهبی و همسر نرگس محمدی در توییتر خود خبر داد که ‏نرگس محمدی به بیمارستان منتقل شده و مشکل تنفسی علت این انتقال بوده است، شماری از فعالان در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی نسبت به وضعیت این زندانی سیاسی و سایر زندانیان زن در زندان قرچک ورامین ابراز نگرانی کردند.

تقی رحمانی نوشت: «‏نرگس محمدی به بیمارستان منتقل شد. مشکل تنفسی علت این انتقال بوده است.
نرگس در نامه‌ای به وضعیت زندان قرچک اعتراض کرده بود. از وضع او اطلاع دقیقی نداریم. مسولان از وضع جسمی نرگس اطلاع دقیق دارند. انتقال او به قرچک انتقام گیری است.» او همچنین اعلام کرد که روز گذشته ‏نرگس محمدی بستری شده است و به علل مشکلات تنفسی و هم قلبی باید تحت مراقبت باشد و آزمایشات لازم انجام شود.
تقی رحمانی همچنین نوشت: «گرفته‌گی یکی از عروق اصلی قلب نرگس بعد از معاینه ٧۵ درصد بوده است. آیا زندان قرچک دوره نقاهت او خواهد بود؟ زندانی که سوله برای گاو داری بوده است.»

پس از این توییت‌ها بود که شماری از فعالان و سازمانهای حقوق بشری از جمله سازمان گزارشگران بدون مرز، نگرانی خود را بابت وضعیت زندانیان زن در زندان قرچک ابراز کردند.

سازمان گزارشگران بدون مرز خواهان اقدام جدی سازمان ملل برای بررسی وضعیت فاجعه‌بار سلامت و بهداشت ‎زندان قرچک و تسهیل ارتباط زندانیان با خانواده‌های خود شد.

همچنین مریم یحیوی در توییتر خود نوشت: ‌‎«زندان زنان قرچک ورامین سوله گاوداری که تبدیل به زندان شده با ۱۲۰۰ زن زندانی که اغلب از قشر فرودست جامعه اند. وقتی وضعیت ‎نرگس محمدی که زندانی شناخته شده‌ای‌ست بدین صورت درآمده باید دانست وضعیت زندانیان جرائم عمومی چگونه است. ‏علیرغم غیر استاندارد و غیر انسانی بودن محیط و شرایط نگهداری زندانیان در زندان قرچک و با توجه به ناسالم، غیر بهداشتی وخطرناک بودن وضعیت سه اصل حیاتی موثر در حفظ جان انسان ها ‎(هوا، آب، غذا) و حفظ کرامت انسانی زندانیان این زندان باید تعطیل گردد.»

مریم افرافراز از دیگر فعالانی بود که در توییتر به وضعیت زندان قرچک اعتراض کرد: «‏زندان قرچک ‎فارغ از اینکه چه کسانی زندانیان این زندان هستند؛ چه محکومین سیاسی و چه غیره؛ با این اوصاف که نه آب سالم دارد و نه هوای سالم باید تعطیل شود. نرگس محمدی باید حداقل به مرخصی بیاید این حق قانونی زندانی است… آیا اینجا ایران است یا ما در تاریخ زمان هیتلر و زندان های خوفناک آن زمان زن زندگی میکنیم؟!»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)