کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، بر اساس گزارشات موثق رسیده، شیوع گسترده بیماری امیکرون در همه سالن های زندان مرکزی کرج و بی تفاوتی مسئولان این زندان، جان زندانیان را در معرض خطر قرار داده است.

یک منبع مطلع به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت: «در این زندان بهداری و دکتر به معنی واقعی وجود ندارد. با وجود اینکه تعداد زیادی از زندانیان بیمار شده اند. اما دکتری نیست که به او مراجعه کنند.»

این منبع همچنین گفت: «زندانیان بیمار حتی از یک قرص مسکن استامینوفن محرومند. در داروخانه این زندان دارو و حتی یک آسپیرین یافت نمی شود. با وجود پیگیری خانواده ها، مسئولان زندان حتی اجازه نمی دهند که خانواده ها برای عزیزانشان دارو به زندان ببرند.»

این منبع افزود: «در صورتی که یک زندانی بخواهد یک قرص مسکن پیدا کند، باید با چند برابر قیمت از مافیای زندان که مواد مخدر توزیع و پخش میکند، بخرد.»

این شرایط در حالیست که به دلیل کم کردن جیره زندان و بی کیفیت بودن غذاها، عملا زندانی باید خرج خوراک و مواد بهداشتی مورد نیاز را نیز از جیب خودش بدهد.

شایان ذکر است کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام روز شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ از ابتلای تعداد زیادی از زندانیان بند ۷و ۸ زندان مرکزی کرج به بیماری امیکرون خبر داده بود و بعد از گذشت یک هفته در حال حاضر شرایط و وضعیت شیوع گسترده امیکرون در تمامی سالنهای این زندان رو به وخامت گذاشته است. اما مسئولان این زندان با بی تفاوتی هیچ اقدامی در راستای پیشگیری و یا رسیدگی به زندانیان بیمار انجام نمی دهند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)