مقامات بهداشتی یونان در سال ۱۹۷۷ مطابق مقامات نظارتی بین‌المللی آن زمان، ممنوعیت مادام العمری اهدای خون را، برای مردانی که با همجنس خود ارتباط جنسی دارند، تصویب کرد.

اما ۱۰ ژانویه، تانوس پلوریس، وزیر بهداشت و مینا گاگا، معاون وزیر بهداشت، فرمانی را امضا کردند تا چنین محدودیت‌هایی را حذف کنند.

فعالین اقلیت‌های جنسی و جنسیتی سال‌ها در یونان برای سیاست‌های اهدای خون مبارزه کرده‌اند و با جدیت استدلال می‌کنند که چنین محدودیت‌هایی عمیقاً سعی در بدنام کردن جامعه ال‌جی‌بی‌تی دارد و به‌طور ناراحت کننده‌ای به بیماری ایدز اشاره می‌کند.

ایرنه پتروپولو، رئیس یک سازمان غیردولتی که برای حقوق افراد ال‌جی‌بی‌تی مبارزه می کند گفت: «رفع ممنوعیت طولانی مدت اهدای خون، حداقل کاری بود که دولت باید انجام می‌داد. این خبر بسیار خوبی است و ما امیدواریم که دولت به سایر تبعیض‌ها در سیستم بهداشت، درمان و آموزش هم توجه بیشتری کند.»

پس از انتشار این خبر در ۱۱ ژانویه فرانسه اعلام کرد که قصد دارد راه یونان و بریتانیا را دنبال کند و ممنوعیت اهدای خون مردان همجنسگرا و دوجنسگرا که از سال ۱۹۸۳ اجرا می‌شد را لغو کند.

اولیویه ورا وزیر بهداشت فرانسه در توییتر نوشت:«این تغییرات از ۱۶ مارس اعمال می‌شود و همه فرانسوی‌ها، با هر گرایش جنسی، می‌توانند خون اهدا کنند! ‌ما در حال پایان دادن به نابرابری هستیم.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)