تصاویر ایستادن به نماز مردکی شکم فراخ و تنک مغز منتشر شد که سجده به پیشگاه غیر الله می‌برد! نشنیده عجبا که ان المساجد لله فلا تدعوا مع الله احدا! آن مردک در کرملین قامت به نماز بست تا الله در غربت خود غریبانه و شرمگین در حجاب شود! این قوم دستان خداوند را بسته خواستند تا دست به پیش کرملین گشایند… غلت ایدیهم… نشنیده او عجبا که لا تقم فیه ابدا! اینان کدام مردمانند و از کدام قبیله‌اند؟!

اگر خدا فقط یکبار در جلجتا بر بالای صلیب شد، در سرزمین من هر روز بر صلیب می‌شود! پشتش همراه پشت کودکان نیازمند سرزمین من در انبان‌های زباله خم می‌گردد! در پستوها و شکنجه‌گاههایی که به نام او برساختند، شکنجه می‌شود! الله را دیدم همراه برادران و خواهرانم در سقوط از آسمان در شلیک اشقیاء، پاره پاره کشته به میدان جفا، او را دیدم همراه سوگواران که می‌گریست! او را دیدم که از شرم روی خود نهان کرد و می‌گریخت!

در صحیحین آمده که مردی پیش رسول شد و گفت نذر شتری کردم که در فلان سرزمین قربان کنم. رسول پرسید: هل کان فیها وثن من اوثان الجاهلیه یعبد؟ آیا سرزمینی بود که بتی از بتهای جاهلی در آن نیایش می‌شده؟ هل کان فیها عید من اعیادهم؟ آیا زمینی است که عیدی از اعیاد جاهلی در آن برگزار می‌شده؟ و وقتی پاسخ منفی شنید جواز قربانی را داد.

صوفی شهر بین که چون لقمه شبهه می‌خورد- پاردمش دراز باد آن حیوان خوش علف

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)