وب‌سایت فارسی دادگاه بین‌المللی مردمی آبان آغاز به کار کرد.

افزون بر جلسات دادرسی، اظهارات و شهادت‌ها که در این وب‌سایت در دسترس عموم قرار گرفته، بخش‌ها‌ی دیگر با عرضه انبوهی از اسناد و شواهد، گوشه‌ای از جنایات رخ داده در ارتباط با اعتراضات آبان ۱۳۹۸را به تصویر می‌کشند.

با گذشت بیش از دو سال از سرکوب اعتراضات آبان ۱۳۹۸ که منجر به قتل، زخمی شدن و بازداشت هزاران تن شد، تاکنون حتی یک نفر در جمهوری اسلامی در ارتباط با این جنایات مورد تحقیق قرار نگرفته است. از سوی دیگر جامعه بین‌المللی نیز تمایلی برای آغاز تحقیقات در این باره را از خود نشان نداده است.

دادگاه بین‌المللی مردمی آبان  که به ابتکار «عدالت برای ایران»، «حقوق بشر ایران» و سازمان بین‌المللی «با هم علیه اعدام» تشکیل شده، بر آن است که با انجام تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه، مسیر اجرای عدالت را در مورد هزاران قربانی هموار کند.

دور نخست جلسات این دادگاه، هم‌زمان با دومین ساگرد اعتراضات آبان ۱۳۹۸ در پنج روز و با حضور بیش از ٣٠ شاهد و بررسی بیش از ۱۰۰ مدرک کتبی، صوتی و تصویری در لندن برگزار شد. پس از آن و در پی اعلام آمادگی بیش از صد تن دیگر برای ارایه شهادت، هیئت قضات دادگاه بین‌المللی مردمی آبان پرونده را برای استماع و بررسی شهادت‌های تازه، تا زمان اعلام حکم نهایی در بهار ۱۴۰۱ باز نگه خواهند داشت.

وب‌سایت فارسی دادگاه بین‌المللی مردمی آبان در نشانی زیر در دسترس است:

www.abantribunal.com/fa

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)