در روزهای آغازین سال نو، مزار الا نیک‌بیان، زن ترنسی که در سپتامبر ۲۰۲۱ در الکساندرپلاتز برلین خود را به آتش کشیده بود، از سوی افراد ناشناس مورد اهانت قرار گرفت.

الا، در اعتراض به شرایط مملو از تبعیض و به رسمیت شناخته نشدن هویتش به عنوان یک ترنس، با بنزین خود را به آتش کشید، یکی از کارمندان مرکز تجاری «گالریا کاوف‌هوف» با کپسول آتش نشانی سعی در خاموش کردن آتش کرد اما به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان سپرد.

در روزهای یکم و چهارم ژانویه، افراد ناشناسی یک قوطی گاز و کپسول آتش‌نشانی را در کنار مزار الا که به پرچم رنگین‌کمانی و پروانه مزین بود، قرار دادند.

انجمن اتحاد گی و لزبین‌های آلمان شعبه برلین-براندنبورگ و زاکسن-آنهالت مشترکا طی بیانیه‌ مطبوعاتی این هتک حرمت را محکوم کرده و از طرح شکایت علیه افراد ناشناس نزد پلیس خبر دادند.

پیام پراز نفرت که به وضوح به صورت هدفمند تکرار می شود، یک جرم ترنس‌ستیزانه است. بر این اساس «اتحاد گی و لزبین‌ها در آلمان» (LSVD) شکایت‌نامه‌ای کیفری علیه افراد ناشناس تنظیم کرده است. این انجمن می نویسد: “هتک حرمت یک جرم بر اساس نفرت است که باید به این ترتیب مجازات شود.” از شاهدان این حملات نیز خواسته که در صورت داشتن هر گونه اطلاعاتی، به پلیس برلین گزارش دهند.

پلیس برلین در حال پیگیری و تحقیق در این مورد است. این خبر در رسانه‌های آلمانی بازتاب گسترده‌ای داشته و نگرانی کنشگران و سازمان های فعال این حوزه را برانگیخته است.
گردهم آیی بر مزار الا در برلین

ما فعالین مقیم برلین نیز تصمیم گرفتیم برای اعلام همبستگی و ادای احترام به الا، روز شنبه ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ از ساعت ۳ الی ۴ بعد از ظهر جلوی درب آرامستان «Zentralfriedhof Friedrichsfelde» گرد هم آییم. از همه شما دعوت می کنیم با حضور بر سر مزار وی، ضمن اعتراض به توهین به الا حتی پس از مرگ، توجه افکار عمومی را به بی حقوقی جامعه ال جی بی تی در ایران و وضعیت پناهجویان در آلمان جلب کنیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)