صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به مناسبت روز جهانی زن به زنانی تقدیم میکنم که با از خود گذشتگی و فداکاری، جامعه ما را به سوی دموکراسی و سکولاریسم هدایت می‌کنند. جنبش انقلابی ژن ژیان آزادی با قتل حکومتی ژینا، روند بازگشت‌ناپذیر تغییر و تحول را در کشورمان رقم زده است. بدنبال آن، نیکا، سارینا، حدیث، اسرا، آرمیتا و از طرف دیگر پیام سپیده رشنو با گفتن “پدر زندان رفتنم ننگ نیست” و شعار دادن رویا حشمتی در زیر ضربه‌های شلاق، و صحه‌گذاشتن جهان براهمیت مبارزات زنان با برنده شدن جایزه صلح نوبل توسط نرگس محمدی و ادامه مبارزات زنان در کشور، حاوی این پیام است که نیروی تغییر از پای نایستاده و نخواهد ایستاد. ایران ما را نسلی تغییرمی‌دهد که اهل عمل است و مماشات را نمی‌داند، در رویا نیست و خود را با جوانان دنیا در یک سطح می‌بیند، مانیفست زندگی نرمال این نسل توسط شروین و توماج نوشته شده است.

جنبش انقلابی زن زندگی آزادی، به‌عنوان یک چشم‌انداز پویا و تحول‌آفرین مطرح است. این جنبش باعث ظهور آرمان‌های زنانه‌تر شده است. زنان اکنون به دنبال حقوق و آزادی‌های بیشتر و مشارکت فعال در تصمیم‌ گیریهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستند. همانطور که در فرانسه، حق سقط جنین در قانون اساسی به‌رسمیت شناخته شد، زنان ایرانی نیز باید صاحب این حق بشوند. همانطور در جهان، زنان حق انتخاب نوع پوشش خود را دارند، زنان ایرانی نیز باید از این حق برخوردار شوند، همانطور حق برابر تحصیل و اشتغال در جاهای دیگر برای زنان برسمیت شناخته شده است، حکومت حق ندارد قیم زنان در این عرصه شود.

با برشمردن ویژگی‌های انقلاب ژینا، یعنی رهبری زنانه، شرکت فعال نسل زد، غیر ایدئولوژیک بودن آن، عمومی شدن و جهانی شدن آن و نتیجتا ایجاد یک انقلاب فرهنگی عمیق در تار و پود جامعه را فراهم کرده است. ادامه مبارزات زنان و جوانان و عدم شرکت فعال مردم در انتخابات اخیر، زمینه‌ساز یک فرصت تاریخی دیگر برای گرفتن تصمیم نهایی است. به جرأت می‌گویم اگر جهان بخواهد از تأثیر اسلام سیاسی رژیم رهایی یابد، تنها راه موجود، حمایت از جنبش زن زندگی آزادی است تا به انقلاب واقعی یعنی براندازی حکومت اسلامی در ایران منجر شود تا دستاوردهای دموکراتیک که نتیجه قرن‌ها مبارزه در جهان بوده است، بتواند ادامه پیدا کند. بگذارید ما زنان این بار تاریخ را بنویسیم، اگر در سال ۱۳۵۷، اسلام سیاسی رهبری اعتراضات مردم را در دست گرفت، در سال ۱۴۰۲ شمسی، جنبش انقلابی ژینا، با شعار زن زندگی آزادی، گورستان اسلام سیاسی را در ایران بنا نهاده و میرود تا تاریخ از آن به عنوان اولین انقلاب زنانه یاد کند. همین امروز قلم را بر داریم و بنویسیم…

۸ مارس ۲۰۲۴

ناهید حسینی- لندن

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)