کتاب مجموعه داستان «دیوانه» اثر «سعید فلاحی» متخلص به «زانا کوردستانی» نویسنده کورد ساکن بروجرد است.

این کتاب در هزار نسخه و ۸۶ صفحه با شماره شابک ۷-۹۴-۷۷۲۶-۶۲۲-۹۷۸ در شهریور ماه ۱۴۰۰ توسط انتشارات گنجور تهران چاپ و منتشر شد.

مجموعه داستان دیوانه، شامل ۶ داستان کوتاه به نام‌های «دیوانه»، «می‌گذرد اما»، «یک عاشقانه‌ی بی‌پایان»، «نجات یافته»، «دخترم کجاست؟ » و «عید» است.

ژانر اصلی قلم نویسنده در این کتاب و مجموعه داستان‌هایش، مسائل روز اجتماع و خانواده است؛ که در قالبی ساده و روان و قلمی شیوا که هر خواننده‌ای را به خود جلب می‌کند؛ است.
این نخستین کتاب مستقل داستان این شاعر و نویسنده‌ کرمانشاهی است و پیش از این پنج مجموعه شعر این شاعر جوان به صورت مشترک با همسرش «لیلا طیبی (رها) » چاپ و منتشر شده بود.

در بخشی از داستان دیوانه می‌خوانیم:

قطرات اشک را از چشمانم پاک کردم. نگاهی به کتابخانه‌اش انداختم. دوستانش همگی مغموم و ماتم گرفته در سکوتی وهم‌آلود به ما نگاه می‌کردند. «جلال» سیگاری روشن کرد و در گوشهٔ لب‌اش گذاشت که شاید اینگونه تسلی یابد. چشم‌های «جبران» هم مثل من اشک آلودِ غم هجرت یار بود و…
مدتی بعد از فوت «دیوانه»؛ همسرش همهٔ کتاب‌هایش را فروخت و اینگونه بعد از «دیوانه»، «گوته» و «جبران« و «محمود» و سایر دوستان «دیوانه» هم از آن خانه رفتند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)