دختر نوجوان پاکستانی که سال گذشته مورد حمله طالبان قرار گرفت و از ناحیه سر به شدت زخمی شد، با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کرد و مقابله جهانی با بیسوادی، تروریسم و فقر را خواستار شد

به گزارش ایسنا، ملاله یوسف‌زی در سخنرانی روز جمعه خود در سازمان ملل از حق تحصیل برای همه کودکان دفاع کرد. وی همچنین خواستار تلاشی جهانی علیه بی‌سوادی شد.

سخنرانی ملاله یوسف‌زی در مقر سازمان ملل اولین حضور وی در انظار عمومی از زمان سوءقصد به جانش در اکتبر سال گذشته بود.

ملاله از تمامی قدرت‌های جهان خواست تا استراتژی‌های خود را در جهت برقراری صلح تغییر دهند.

این دختر پاکستانی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که برای احقاق حقوق زنان خواهد جنگید به این دلیل که آنها بیش از همه در رنج هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی استار و شبکه بی بی سی، ملاله همچنین از سیاستمداران خواست تا برای تضمین این که همه کودکان از حق راهیابی به مدرسه برخوردار باشند، دست به اقداماتی ضروری بزنند.

ملاله یوسف‌زی در اکتبر سال گذشته میلادی در پاکستان در حالی که در خودروی حامل دختران مدرسه بود، هدف دو مرد مسلح وابسته به طالبان قرار گرفت.

پس از این حمله وی به شدت از ناحیه جمجمه آسیب دید و برای درمان به انگلیس اعزام شد و در بیمارستانی در شهر بیرمنگهام بستری شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com