به نقل از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام :افشین محمدی دره شوری یکی از مسببان صدور حکم اعدام نوید افکاری و قتل پرابهام شاهین ناصری است. او اکنون معاون دادستان شیراز است.

تایید و امضای بازپرس افشین محمدی دره شوری در برگه قرار نهایی شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای ویژه امور جنایی و جرائم امنیتی شهرستان شیراز، در نهایت منجر به صدور دومین حکم اعدام برای نوید افکاری به دست قاضی محمود ساداتی شد.

محمدی دره شوری چندین سال در پست بازپرس شعبه ۱۰ دادسرای ویژه امور جنایی و جرائم امنیت شهرستان شیراز بوده است.

وی اواسط تیرماه سال جاری ۱۴۰۰، طی حکمی بعنوان معاون دادستان شیراز منصوب شد.

افشین محمدی دره شوری همان کسی است که بارها و بارها شاهین ناصری- شاهد شکنجه نوید افکاری را به مرگ تهدید کرده بود.

شاهین ناصری گفته بود: «بازپرس افشین محمدی دره‌شوری از من پرسید تو آگاهی چی دیدی که اینجا می‌خوای شهادت بدی؟ شروع کردم تمام دیده‌هایم -شکنجه‌ی نوید افکاری- رو توضیح دادم، بازپرس با لحن خیلی بدی و با توهین و تهدید صدامو برید و گفت: تو داری تو یک پرونده‌ی امنیتی دخالت می‌کنی پدرتو درمیارم.»

شاهین ناصری زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ روز سه شنبه ۳۰شهریور ۱۴۰۰ در سالگرد اعدام نوید افکاری قصد افشاگری درباره شکنجه های او را داشت که پیش از اجرای آن به سلول انفرادی منتقل شده و به طرز مشکوکی به قتل رسید.

اداره کل زندان‌های استان تهران به‌دنبال انتشار خبر قتل پر ابهام «شاهین ناصری»، خبر مرگ این زندانی را با انتشار اطلاعیه‌ای تایید کرد. در این اطلاعیه مرگ این زندانی «فوت» ثبت شده و آمده است که دلیل فوت او در پزشکی قانونی در دست بررسی است و بعدا اعلام خواهد شد.

زندانی سیاسی فرهاد سلمانپورظهیر درباره شاهین ناصری گفت که او کاملا سالم و امیدوار بوده و امکان ندارد خودکشی کند و یا به مرگ طبیعی فوت کند.

افشین محمدی دره شوری کیست؟
افشین محمدی دره شوری کیست؟

در وصف دناعت و جنایت افشین محمدی دره شوری – این مهره فاسد ولایت فقیه – همین بس که اولین پاراگراف از نامه حمایت و تقدیر «گروههای جهادی امر به معروف و نهی از منکر» به او را بخوانیم؛

«گروه های جهادی امر به معروف و نهی از منکر شهدای گمنام و خادم الشهداء با ارسال و تحویل نامه های حمایتی به محضر ریاست محترم قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای و ریاست کل محترم دادگستری استان فارس حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی،مراتب تشکر وحمایت قاطع خود از اقدامات ارزنده قاضی فساد ستیز، دکتر افشین محمدی دره شوری؛ معاون محترم دادستان عمومی و انقلاب و سرپرست دادسرای جنایی و امور امنیتی شیراز را اعلام کردند و خواستار رسیدگی قاطع به پرونده های مفاسد بدون هرگونه تسامح مانند سابق شدند.»

افشین محمدی دره شوری
افشین محمدی دره شوری کیست؟

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)