کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۸شهریور ۱۴۰۰؛ بنا بر خبرهای دریافتی، زندانی سیاسی محمد خداپرست نیشابوری که در تاریخ ۲۰ خرداد سال جاری، به اتهام توهین به خامنه‌ای بازداشت و در زندان مشهد محبوس بود، همچنان در وضعیت ممنوع الملاقات بسر می‌برد و خانواده این زندانی در نگرانی از وضعیت ایشان بسر می‌برند.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی گفت: «با توجه به شیوع و گسترش فاجعه بار ویروس کرونا در مشهد، این بی خبری باعث نگرانی شدید خانواده و دوستان وی گردیده است».

این منبع افزود: «محمد خداپرست از زمان دستگیری تا کنون از حق تماس با خانواده خود محروم بوده است و این قطع تماس نیز بر نگرانی خانواده او افزوده است».

محمد خداپرست نیشابوری که شامگاه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود، هم اکنون در بخش ممنوع الملاقاتها در زندان وکیل آباد مشهد نگهداری می شود.

محمد خداپرست معروف به محمد نیشابوری یک فعال اینستاگرامی است و پستهای اعتراضی علیه خامنه ای در صفحه خود میگذاشت.

وی در لایو اینستاگرامی خود در اعتراض به بازداشت امید فتحی، بنرهای خامنه ای را پاره کرد و بعد از دو روز در شامگاه ۲۰خرداد۱۴۰۰ توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

محمد خداپرست در لایو انیستاگرامی خود گفته بود: «خامنه ای بخاطر اینکه امید را بازداشت کردی من هم عکس و ریشت را پاره میکنم. تا امید را بازداشت نکنی. این کار را کردم که دیگر امید را بازداشت نکنی! امید را آزاد میکنی…. عکست را پاره کردم که بدانی خودت را هم پاره میکنم. زن و بچه امید زجر میکشند و گریه میکنند در حالیکه خامنه ای روی تخت خوابیده و شارلاتانها و حرام زاده ها روی تخت خوابیده اند».

با دستگیری محمدخداپرست فرزندان او شرایط سختی را می گذرانند. وی در اینباره گفته بود:

«زندگی زیر بار ذلت و حقارت و بردگی به دو ریال نمی ارزه. یه فرد بی سواد رو کردید رهبر جمهوری اسلامی سی سال تمام ذخائر کشور را خورد و دزدید و ما آواره شدیم. این سال هم شروع کرده به خون ریختن. زندگی در سایه حقارت و بدبختی که سیدعلی بی سواد برای من حکومت کنه. من ننگ می دونم این زندگی رو . من هیچ کجا نمی رم. دست پلیس به من برسه من نیستم. شرف داشته باش.

گریه من بخاطر بچه هام است. من می میرم افتخار می کنم. ولی با ذلت زندگی نمی کنم .
نفرین بر خامنه ای، نفرین به خدای تو. تو نه دین داری نه خدا داری نه هیچ باوری نداری. فقط هموطنان بچه های من کسی را ندارند.»

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)