مریم اکبری منفرد

مریم اکبری منفرد

امیر اصغری اعلایی رئیس زندان کرمان: ما دستور گرفته ایم مریم اکبری در این زندان باشد

یک منبع مطلع از آزار و شکنجه مریم اکبری منفرد در زندان سمنان خبر داده و گفت: «این زندانی سیاسی پس از تحمل ۱۲ سال زندان، فشارها و شکنجه های فزاینده ای را تحمل می کند و از هیچ ارگان و مرجع قانونی مسئولیت تبعید خود را پاسخ نمی گیرد.»

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۱۸مرداد ۱۴۰۰، یک منبع مطلع ضمن ارائه گزارشی از جزئیات آزار و شکنجه مریم اکبری منفرد در زندان سمنان گفت: « زندانی سیاسی مریم اکبری پس از ۱۲ سال تحمل زندان، در سخت ترین شرایط، تحت آزار و شکنجه در زندان سمنان محبوس است.»

بر اساس گزارش این منبع، زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد پس از تبعید به زندان سمنان، هم اکنون از نبود آب و حداقل امکانات بهداشتی، تهدید کرونا، قطع ملاقات، محدودیت تماس تلفنی و بدترین شرایط بهداشتی رنج می برد.

این منبع می گوید: «تبعید مریم اکبری به زندان سمنان را هیچ مرجع قانونی نمی پذیرد. دادستانی و اجرای احکام دستور انتقال او را نمی پذیرند. امین وزیری که دادیار زندانیان سیاسی است نیز می گوید که انتقال او به دستور ما نبوده و مسئولیتی نمی پذیرد. اما رئیس زندان سمنان امیر اصغری اعلایی می گوید ما دستور گرفته ایم که مریم اکبری در این زندان باشد.»

این منبع می افزاید: «در حکم ابلاغ شده مریم اکبری نوشته شده بود که پس از ۱۵ سال زندان به زندان شهرری منتقل شود. اما حال او را به زندان سمنان که به بیغوله شبیه است منتقل کرده اند و هیچ ارگانی مسئولیت انتقال او را بعهده نمی گیرد.»

به گفته همین منبع: «خانواده این زندانی سیاسی پس از ۱۲ سال زندان، هر روز بر مشکلاتشان افزوده می شود.»

آزار و شکنجه مریم اکبری منفرد در زندان سمنان: محرومیت مریم اکبری از دیدار با فرزندانش به بهانه شیوع کرونا

بر اساس همین گزارش، مریم اکبری منفرد به بهانه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از دیدار با فرزندانش محروم است. اما در همین شرایط و محدودیتها، گروههای مولودی خوانی بدون هیچ قانون و قاعده به بندها رفته و برنامه اجرا می کنند. زندانیان جدیدالورود بدون اجرای ریل قرنطینه به داخل بند فرستاده می شود.

این زندانی سیاسی پس از گذشت حدود ۶ ماه از انتقالش به زندان سمنان، هنوز کارت تلفن ندارد و تماس تلفنی او با خانواده در حضور زندانبان انجام می شود. این زندانبانان بطور مکرر تماس او را قطع کرده و موجبات آزار و شکنجه او و خانواده‌اش را فراهم می کنند.

این منبع در خصوص وضعیت وخیم بهداشتی که مریم اکبری در آن بسر می برد چنین می‌گوید: «علاوه بر این آزار و شکنجه ها، این زندان حداقل زیرساخت های بهداشتی و حتی آب برای استحمام ندارد و زنان زندانی باید بصورت ساعتی به حمام بروند. مدتی است که چاههای فاضلاب زندان ریزش کرده اما مسئولان زندان به جای تعمیرات و رسیدگی به این امر، سیفون های مجموعه بهداشتی را قطع کرده و استفاده زندانیان از حمام ها را ساعتی و نوبتی کرده اند. به این ترتیب نه تنها مشکلات بهداشتی و بیماری زندانیان بیشتر شده بلکه آنان تامین جانی ندارند. هر آن ممکن است که مجموعه بهداشتی ریزش کند.»

بر اساس همین گزارش زندانیان به بیماریهای پوستی مبتلا شده اند. این بیماریها نادیده گرفته شده و بهداری و درمانی برای درمان این بیماریها وجود ندارد.

زندانی سیاسی مریم اکبری پس از ۱۲ سال حبس و زندان، اکنون نیز در معرض این فشار و شکنجه های روحی قرار دارد.

این زندانی سیاسی که مادر ۲ فرزند است، طی ۱۲ سال گذشته، حتی یک روز مرخصی درمانی هم نداشته و همواره تحت فشار قرار داشته است.

زندانی سیاسی مریم اکبری روز سه شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۹ بصورت ناگهانی و با اعمال خشونت از زندان اوین به زندان سمنان تبعید شد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)