یک استاد دانشگاه با انتقاد از تهدید حسن روحانی توسط حسین الله کرم به لشگرکشی خیابانی در ۴ سال آینده و انتقاد حسین شریعتمداری از منتخب مردم ایران به دلیل تشکر از سید محمد خاتمی گفت: متاسفم که این آقایان هنوز پیام انتخاب ۲۴ خرداد را دریافت نکرده اند و متوجه نشده اند که مردم از آنها روی گردان شده اند.

صادق زیباکلام، در گفتگو با فرارو ضمن بیان این مطلب در واکنش به اظهارنظر حسین الله کرم از اعضای ارشد انصار حزب الله که دولت حسن روحانی را تهدید کرده بود که در صورت اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت اکبر هاشمی رفسنجانی باید در انتظار «تظاهرات مردمی» باشد گفت: من هم در خبرگزاری ها و سایت های خبری اظهارات اخیر آقای الله کرم را شنیدم و بسیار متاسف شدم از بیان چنین موضع گیری.

الله کرم، روحانی را تهدید کرد! 

وی افزود: در هشت ساله دولت اصلاحات آقای الله کرم و همفکرانش به دلیل وابستگی های که به جریان های قدرت داشتند عمدتا از برخورد مصون بودند و این مصونیت به آنها این اجازه را می داد که هر کاری دلشان بخواهد بکنند و تحت عنوان لباس شخصی هر بحران آفرینی که دوست داشتند را ایجاد کنند بدون آنکه نگران برخوردی باشند.

زیبا کلام ادامه داد: به نظر می رسد که همان جریان قدرتی که روزی با سیاست های سید محمد خاتمی مخالف بود و رای اعتماد مردم به او خاری در چشمانشان بود اکنون نیز با وجود آنکه در ظاهر نسبت به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز رضایت می کنند در باطن نتایج آن را مورد پسند خود نمی داند و از این روی در صدد به کارگیری اهرم های خود برای ایجاد بحران در مسیر حرکت منتخب مردم هستند.

این تحلیل گر سیاسی تصریح کرد: من اگر جای سردار الله کرم بود، به جای تهدید منتخب مردم ایران به قشون کشی و تکرار بحران آفرینی های هشت سالۀ دولت منتخب مردم ایران در سال های ۷۶ و ۸۱ یعنی جناب آقای سید محمد خاتمی یک جمع بندی از گذشته می کردم و بعد برای بیان این اظهارات تصمیم می گرفتم.

وی ادامه داد: بنابراین بهتر است آقای الله کرم و همفکرانشان بنشینند یک جمع بندی از گذشته و حال داشته باشند و ببینند چرا نامزد منتخبشان و جریان فکریشان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست ۴ میلیون رای به خود اختصاص داد و تفکر مقابشان ۱۸ میلیون رای توانست کسب کند.

زیبا کلام در ادامه گفت: بهتر است آقایان اگر مدعی اند با همراهیشان توانستند گفتمان ۳ تیر را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ رقم بزنند و محمود احمدی نژاد را به عنوان نامزد مورد حمایتشان را به ریاست جمهوری برسانند، بررسی کنند چرا بعد از ۸ سال مردم از آن گفتمان و از حامیان آن گفتمان روی گردان شده اند.

وی افزود: آقای الله کرم و همفکرانشان چه بخواهند و چه نخواهند به دلیل حمایت های همه جانبه از محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ و همچنین سال ۸۸ و تلاش برای پیروزی او در انتخابات مسوول عملکرد خوب و بد او در هشت سال گذشته هستند و نمی توانند از این واقعیت گریزی داشته باشند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: بنابراین ایشان و سایر دوستانشان باید بدانند در صورتی که جریان های منصف تصمیم به تهیه فهرستی از عملکرد دولت احمدی نژاد در هشت سال گذشته بگیرند عملکرد مثبت این دولت نهایت در چند ورق کاغذ قابل جمع است اما فهرست عملکرد منفی او طومار بلند بالا می شود.

وی تصریح کرد: همفکران آقای الله کرم در دولت نهم و دهم در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، مبارزه با فساد اداری و اقتصادی، گسترش عدالت و سیاست خارجی کوچکترین توفیقی نداشتند به طوری که بعد از هشت سال در عرصه سیاست خارجی فهرست کشورهای دوست جمهوری اسلامی سال به سال کوتاه تر شد و فهرست دشمنان سال به سال بلند تر.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: آقای الله کرم و همفکرانشان متاسفانه هنوز پیام انتخابات ریاست جمهوری و رای مردم به حسن روحانی را دریافت نکرده اند و متوجه نشده اند که مردم در این انتخابات رای به اعتدال، عقلانیت و خرد جمعی دادند و انزجارشان را از تفکری که آقای الله کرم رهبری می کنند که منتخب مردم را تهدید به لشگرکشی و بحران آفرینی می کند را اعلام کردند.

زیباکلام گفت: بنابراین آقای الله کرم بهتر است به جای دنبال کردن ایدئولوژی افراطی شکست خورده و به رخ کشیدن قدرتی که منبعث از دیگران است اول به این سوالات پاسخ دهند که چرا مردم از آنها روی گردان شده اند و یک نگاهی به گذشته بکنند و به همراه جریانی که از او حمایت می کند بنشینند ببینند در دوره جدید این قانون گریزی ها جز ضرر برای ملک و مملکت پیامد دیگری هم دارد.

وی در واکنش به نخستین انتقاد حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان از حسن روحانی به دلیل تشکر رییس جمهور منتخب مردم از سید محمد خاتمی گفت: پاسخ من به آقای شریعتمداری هم همان پاسخی است که به آقای الله کرم دادم.

نخستین انتقاد حسین شریعتمداری به روحانی 

این استاد دانشگاه افزود: در ۴ سال گذشته آقای شریعتمداری و همفکرانش پاک ترین، دلسوزترین، مومن ترین و صادق ترین رجال این مملکت را با القاب خود ساخته ای همچون فتنه و فتنه گر خطاب قرار دادو آنها را مزدور آمریکا و انگلیس و سرویس های جاسوسی خواند.

این تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: اما در ۲۴ خرداد سال ۹۲ مردم پاسخ این رفتارهای امثال آقای شریعتمداری و الله کرم را با «نه» ای قاطع و بلند به آنها دادند و نشان دادند که امثال آقای خاتمی و هاشمی را نه تنها فتنه گر نمی دانند بلکه صداقت و وفاداری آنها را تایید می کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com